Jump to content

Akumuliatorių pakrovėjas


Povilas

Recommended Posts

Tai cia jau ne tiltelio reikia, o viso tilto. Ta prasme amperazo didelio.

Itariu, kad pikine srove starto metu gali ir kokius 800-1000A siekti. Manau reiktu diodus po 500A det, jei klasikinis tiltelis is 4 diodu.

1000A tikrai gali siekti, ypač šaltą sukant. Aplamai, kad užkurti vien tik nuo išorinio transformatoriaus, nenaudojant akumuliatorių, reikalinga didelė galia (didelis transformatorius). Gana sunkus atvejis.

nelyskit į džiungles,darykit kaip patinka,aš rašau kaip pats darau...

Kam džiunglės, o kam plynas laukas ;)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

turim toki dziaugsma, dvifazi. tiek mtz, tiek kombaina, tiek kamaza kaip rateli suka - gali ir -40 but :D

yra tokia rusiska svarke dvieju faziu.tai ja tiesiai jungi prie starterio, ar yra perdaryta kad butu 12V?

tokia svarke ir yra, bet tas uzvedejas specialiai darytas. duoda daugiau nei 12v, bet starteris dar nei vienas nesudege.

dvifazis, kad galingumas didesnis butu.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

turim toki dziaugsma, dvifazi. tiek mtz, tiek kombaina, tiek kamaza kaip rateli suka - gali ir -40 but :D

yra tokia rusiska svarke dvieju faziu.tai ja tiesiai jungi prie starterio, ar yra perdaryta kad butu 12V?

tokia svarke ir yra, bet tas uzvedejas specialiai darytas. duoda daugiau nei 12v, bet starteris dar nei vienas nesudege.

dvifazis, kad galingumas didesnis butu.

jei yra daugiau kaip 12V tai turbut kurdamas atjungi akumuliatoriu nes jis gadinasi taip pajungus.(reiktu atjungti ir kitus laidus einacius toliau nuo starterio)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Čia prie akumuliatorių temos. Klausimas pasistojo. Turėjau naują pernai sausį pirktą akumuliatorių. Naudotas buvo gal 5 kartus. Dabar vėl pasiimiau iš garažo, žiūriu ogi jis užšalęs. Prie pečiaus atšildžiau, pamatavau rūgšties stiprumas nulis. Kur galėjo ding rūgštis? Ten kur jis stovėjo sausa, gražu, nepanašu kad būtų įštekėjęs. Krovimo nepriima nes ten viduj tik vanduo likęs. Ar padėtų jei visą išpilčiau ir užpildyčiau iš naujo elektrolitu? Ar nevargt ir iškart nešt į garantinį?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Čia prie akumuliatorių temos. Klausimas pasistojo. Turėjau naują pernai sausį pirktą akumuliatorių. Naudotas buvo gal 5 kartus. Dabar vėl pasiimiau iš garažo, žiūriu ogi jis užšalęs. Prie pečiaus atšildžiau, pamatavau rūgšties stiprumas nulis. Kur galėjo ding rūgštis? Ten kur jis stovėjo sausa, gražu, nepanašu kad būtų įštekėjęs. Krovimo nepriima nes ten viduj tik vanduo likęs. Ar padėtų jei visą išpilčiau ir užpildyčiau iš naujo elektrolitu? Ar nevargt ir iškart nešt į garantinį?

tai aisku,kad nesk i garantini,ziurek ka jie sakys.rugsti pakeisti visada spesi :icon-wink:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Čia prie akumuliatorių temos. Klausimas pasistojo. Turėjau naują pernai sausį pirktą akumuliatorių. Naudotas buvo gal 5 kartus. Dabar vėl pasiimiau iš garažo, žiūriu ogi jis užšalęs. Prie pečiaus atšildžiau, pamatavau rūgšties stiprumas nulis. Kur galėjo ding rūgštis? Ten kur jis stovėjo sausa, gražu, nepanašu kad būtų įštekėjęs. Krovimo nepriima nes ten viduj tik vanduo likęs. Ar padėtų jei visą išpilčiau ir užpildyčiau iš naujo elektrolitu? Ar nevargt ir iškart nešt į garantinį?

tai aisku,kad nesk i garantini,ziurek ka jie sakys.rugsti pakeisti visada spesi :icon-wink:

jei akumas buvo uzsaldytas garantija nebegalioja :eusa-naughty: o kad buvo uzsales parodo iskraipytos celes

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

niekada nieko neatjungem, net degimo lemputes neperdege. bet kamaza 24v suka lengvai (jungdavom prie vienos kalades).

galingumas jo toks, kad ne viena rusiska rozete yra sovus :eusa-shifty:

turim rusiska orginalu paleideja 12 ir 24 voltai ziemos metu pazagindavom belkiu ant 24v bet tiesiai prie starterio ir atjungta mase neatjungus mases visi davikliai persisukdavo i kita puse o viena karta net akumas gabalais islakste apie lemputes net nekalbu :eusa-naughty:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Čia prie akumuliatorių temos. Klausimas pasistojo. Turėjau naują pernai sausį pirktą akumuliatorių. Naudotas buvo gal 5 kartus. Dabar vėl pasiimiau iš garažo, žiūriu ogi jis užšalęs. Prie pečiaus atšildžiau, pamatavau rūgšties stiprumas nulis. Kur galėjo ding rūgštis? Ten kur jis stovėjo sausa, gražu, nepanašu kad būtų įštekėjęs. Krovimo nepriima nes ten viduj tik vanduo likęs. Ar padėtų jei visą išpilčiau ir užpildyčiau iš naujo elektrolitu? Ar nevargt ir iškart nešt į garantinį?

Ten likęs ne vanduo, o rūgštis, tik nukritęs jos tankis dėl stipraus akumuliatoriaus išsikrovimo.

Čia apie rūgštinio akumuliatoriaus veikimą iš http://www.mokslai.lt :

Leidžiant pro akumuliatorių srovę, prie tos plokštelės, kuri sujungta su baterijos neigiamu poliumi, t. y. su katodu, iš sieros rūgšties tirpalo išsiskiria vandenilis, kuris redukuoja švino oksidą į gryną šviną.

Tuo metu prie akumuliatoriaus anodo išsiskiria deguonis, kuris švino oksidą paverčia švino peroksidu. Tarp anodo ir katodo atsiranda potencialų skirtumas. Akumuliatorius bus įkrautas, kai katode liks grynas švinas, o anodas pavirs švino peroksidu. Įkrovus akumuliatorių, gaunamas galvaninis elementas, kuriame neigiamas elektrodas yra švinas (reduktorius) yra švinas, o teigiamas (oksidatorius)- švino dioksidas.

Įkraunant srovė akumuliatoriaus viduje teka nuo anodo į katodą. Akumuliatoriui išsikraunant, srovė teka priešinga kryptimi: išorinėje grandinėje srovė teka nuo švino peroksido į šviną, o vidinėje grandinėje – nuo švino į švino peroksidą. Teigiami vandenilio jonai judės švino peroksido link, o neigiami deguonies jonai – švino link. Kai tik abi plokštelės pasidarys vienodos, akumuliatorius nustos davęs srovę. Jį vėl reiks įkrauti.

Tavo akumuliatorių reikia krauti maža srove (iki 1,5 A) ilgai ilgai... Gali būti, kad ir savaitės prireiks. Ir periodiškai matuoti rūgšties tankį. Kai pasieks 1,27 galima sakyti, kad akumuliatorius įkrautas. O kiek jis turi gyvybės po užšalimo, pamėginsi įdėjęs į kokį užkuriamą daiktą ir pasukęs starterį. Arba spec. prietaisu.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 4 savaičių...

Sveiki. Blyn sprogo šįvakar akumuliatorius. Nulėkė visas viršus, šipuliais, nuo visų bankių. Buvo praėję gal 15 min, kai atjungiau pakrovėją. Kas galėjo atsitikt? Netoli pjoviau su turbinke, ar galėjo kokia kibirkštis kokius garus padegt? Pakrovėjas geras, pirkau Lytagroj prieš porą metų už 700 Lt. Akumuliatorius apie 5 metų, 140-tinis. Dar tikėjaus šią žiemą išvažiuoti, gerokai pripjautas buvo.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki. Blyn sprogo šįvakar akumuliatorius. Nulėkė visas viršus, šipuliais, nuo visų bankių. Buvo praėję gal 15 min, kai atjungiau pakrovėją. Kas galėjo atsitikt? Netoli pjoviau su turbinke, ar galėjo kokia kibirkštis kokius garus padegt? Pakrovėjas geras, pirkau Lytagroj prieš porą metų už 700 Lt. Akumuliatorius apie 5 metų, 140-tinis. Dar tikėjaus šią žiemą išvažiuoti, gerokai pripjautas buvo.

Matomai kažkur prisikaupė vandenilio, su oru sudarė sprogų mišinį ir užteko kibirkšties nuo turbinkės... Nereikia juokauti su tokiais dalykais.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sveiki. Blyn sprogo šįvakar akumuliatorius. Nulėkė visas viršus, šipuliais, nuo visų bankių. Buvo praėję gal 15 min, kai atjungiau pakrovėją. Kas galėjo atsitikt? Netoli pjoviau su turbinke, ar galėjo kokia kibirkštis kokius garus padegt? Pakrovėjas geras, pirkau Lytagroj prieš porą metų už 700 Lt. Akumuliatorius apie 5 metų, 140-tinis. Dar tikėjaus šią žiemą išvažiuoti, gerokai pripjautas buvo.

Taip kraunant švino akumuliatorius Pb+druskos rugštis išsiskiria h2 vandenilis, todėl reikia prasukti užpylimo dangtelius, ir krauti gerai vėdinamoje patalpoje, tik gerai išvėdinus naudoti kibirkštį. Kiekiai tai nedideli, nebent didelio galingumo akumuliatoriai.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Čia prie akumuliatorių temos. Klausimas pasistojo. Turėjau naują pernai sausį pirktą akumuliatorių. Naudotas buvo gal 5 kartus. Dabar vėl pasiimiau iš garažo, žiūriu ogi jis užšalęs. Prie pečiaus atšildžiau, pamatavau rūgšties stiprumas nulis. Kur galėjo ding rūgštis? Ten kur jis stovėjo sausa, gražu, nepanašu kad būtų įštekėjęs. Krovimo nepriima nes ten viduj tik vanduo likęs. Ar padėtų jei visą išpilčiau ir užpildyčiau iš naujo elektrolitu? Ar nevargt ir iškart nešt į garantinį?

Ten likęs ne vanduo, o rūgštis, tik nukritęs jos tankis dėl stipraus akumuliatoriaus išsikrovimo.

Čia apie rūgštinio akumuliatoriaus veikimą iš http://www.mokslai.lt :

Leidžiant pro akumuliatorių srovę, prie tos plokštelės, kuri sujungta su baterijos neigiamu poliumi, t. y. su katodu, iš sieros rūgšties tirpalo išsiskiria vandenilis, kuris redukuoja švino oksidą į gryną šviną.

Tuo metu prie akumuliatoriaus anodo išsiskiria deguonis, kuris švino oksidą paverčia švino peroksidu. Tarp anodo ir katodo atsiranda potencialų skirtumas. Akumuliatorius bus įkrautas, kai katode liks grynas švinas, o anodas pavirs švino peroksidu. Įkrovus akumuliatorių, gaunamas galvaninis elementas, kuriame neigiamas elektrodas yra švinas (reduktorius) yra švinas, o teigiamas (oksidatorius)- švino dioksidas.

Įkraunant srovė akumuliatoriaus viduje teka nuo anodo į katodą. Akumuliatoriui išsikraunant, srovė teka priešinga kryptimi: išorinėje grandinėje srovė teka nuo švino peroksido į šviną, o vidinėje grandinėje – nuo švino į švino peroksidą. Teigiami vandenilio jonai judės švino peroksido link, o neigiami deguonies jonai – švino link. Kai tik abi plokštelės pasidarys vienodos, akumuliatorius nustos davęs srovę. Jį vėl reiks įkrauti.

Tavo akumuliatorių reikia krauti maža srove (iki 1,5 A) ilgai ilgai... Gali būti, kad ir savaitės prireiks. Ir periodiškai matuoti rūgšties tankį. Kai pasieks 1,27 galima sakyti, kad akumuliatorius įkrautas. O kiek jis turi gyvybės po užšalimo, pamėginsi įdėjęs į kokį užkuriamą daiktą ir pasukęs starterį. Arba spec. prietaisu.

dar galima tanki pamatuoti ir bus aišku ar pilnai ikrautas

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Kalbesiu faktais, kuriuos radau knygoje "Akumuliatoriai".

Visu pirma, chemines reakcijos, kurios vyksta akumuliatoriuje.

Ikrovimo metu:

teigiamose plokstelese PbSO4+H2O+O -> PbO2+H2SO4

neigiamose PbSO4+2H -> Pb+H2SO4

Iskrovimo metu:

teigiamose plokstelese PbO2+H2O -> PbSO4+H2O+O

neigiamose Pb+H2SO4 -> PbSO4+2H

Rugstiniu svininiu akumuliatoriu pliusai:

-gan pigi ir paprasta gamyba. Vertinant pagal gaunama energijos kieki 1w/h tai pats pigiausias akumuliatoriu tipas;

-atidirbta, patikima ir gerai issisavinta aptarnavimo technologija;

-pats maziausias savaiminis issikrovimas lyginant su kitu rusiu akum. Per 1metus pararanda tik 40% visos ikrovos, kai nikelio-kadmio per 3menesius;

-leidziamos dideles apkrovu sroves;

-nedideli reikalavimai aptarnavimui, neturi "atminties" efekto, NEREIKIA PILDYTI ELEKTROLITO;

-baterija nesigadina, kai pilnai ikrautai baterijai tesiamas krovimas ( leistinos sroves ir itampos turi buti ribose).

Minusai:

-negalima sandeliuoti neikrautu;

-neteisingai ikraunant galima "isvirti" akumuliatoriu (perkaitinti);

-didelis svoris, gabaritai;

-elektrolitas ir svinas kenkia aplinkai;

-gali buti iskrauti tik tam tikra kartu skaiciu.

Kaip minejau, negalima sandeliuoti neikrautu akumuliatoriu. Neikrautiems sulfuojasi ploksteles, krenta talpa, dideja varza, darosi nebeimanoma ikrauti.

Labai negerai pilnai iskrauti, nes gali deformuotis ploksteles. To pasekoje( ypac kai akumuliatoriui duodama labai didele apkrova) elektrine talpa gali sumazeti iki 80%.

REKOMENDUOJAMA NAUDOTI DIDESNES TALPOS BATERIJAS.

Nelygu, kokia buvo darbine temperatura, apkrova, kiek pasitaike "giliu" issikrovimu, svino akumuliatoriai turi tarnauti nuo 1 iki 20metu. Taip pat labai svarbi vidine konstrukcija!!! Optimali darbine temperatura yra +25C. Tarnavimo laikas sumazeja per pus, temperaturai kylant kas 10C.

Akumuliatoriaus ikrovimas

Pagrindinis principas ikraunant svino akumuliatoriu- nevirsyti itampos(matuojama voltais- cia tiems kas maiso). Srove (amperai) nera tokia labai svarbi.Yra keletas ikrovimo budu, taciau placiausiai naudojamas toks, kurio krovimo itampa yra pastovi visa krovimo laika. Keiciasi tik srove( nes akumuliatorius isikrauna). Ikrovimo itampa vienam akumuliatoriaus elementui yra lygi 2.45V, kai aplinkos temperatura 20-25C. Sie parametrai gali skirtis priklausomai nuo gamintoju. Akumuliatorius laikomas pilnai ikrautu, kai krovimo srove nekinta 3 valandas.

Butina tiksliai kontroliuoti ikrovimo itampa(V). Ja virsijus, akumuliatorius "uzverda": issiskiria daug burbuliuku, o del to mazeja elektrolito kontaktas su neigiamomis plokstelemis, pradeda atsiskirti rugstis ir vandenilis, kuris isgaruoja. Krenta elektrolito lygis, nebegali vykti pilnavertes chemines reakcijos, mazeja akumuliatoriaus talpa ir tarnavimo laikas. Todel butina pastoviai kontroliuoti ikrovomo itampa ir laika pilnam ikrovimui pasiekti. Anksciau literaturoje ikrovimo srove budavo laikoma 0.1C, o dabar leidziama iki 0.4C. Bet tai priklauso nuo akumuliatoriu tipo, konstrukcijos, gamintojo. Knygoje visa tai minima, todel konkreciu skaiciu neminesiu. Kaip, kad ir elektrolito tankis, nes ten ilga lekcija, lenteles ir t.t.

Negalima pradejus krauti akumuliatoriu nutraukti krovima!!!(labai daznai daroma, kai norima greitai pakartotinai bandyti uzvesti varikli) Taip mazeja jo talpa. Krovimo laikas negali buti ilgesnis kaip 24val. Negalima pakartotinai krauti jau pilnai ikrautos baterijos.

Akumuliatoriaus "atstatymas"

Visiskai issikrovusi akumuliatoriu butina kuo greiciau pakrauti, nes vyksta ploksteliu sulfacija- mazeja talpa (dideja varza). "Sulfuota" baterija pasidaro nebeimli ikrovai. Jei sulfacija nezymi, tai galima su ja kovoti naudojant asimetrini ikrovima. Principas paprastas: lygiagreciai akumuliatoriui jungiama apkrova (tikrai ne lempute, kaip, kad cia kazkas sake) ir pakrovejas ( IMPULSINIS- yra schema knygoje). Kraunama impulsiais o tarpuose, kai nera krovimo (kelios desimtys milisekundziu), akumuliatorius issikrauna per varza. Toks krovimas daromas 24val pastovia itampa ir srove, kuri lygi 0.1C-0.25C. Su varza yra parenkama atitinkama issikrovimo srove, kuri labai svarbi.

Tai tiek trumpai apie akumuliatorius.

Knyga yra cia http://free-kniga.ru/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=5&id=51&Itemid=129, arba kreipkites i mane- atsiusiu. Perziureti parsisiusta faila reikalinga Djvureader programele, kuria nesunkai rasite pagoogline. Savaitei turiningo skaitymo vakarais- garantuota :icon-idea:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Keistai skamba pora teiginių : kad akumuliatoriaus negalima krauti ilgiau kaip 24 h ir kad rezistoriaus varža matuojama "C"... Apie tą desulfatacijos proceso efektyvumą irgi galima didelę diskusiją išvystyti.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Keistai skamba pora teiginių : kad akumuliatoriaus negalima krauti ilgiau kaip 24 h ir kad rezistoriaus varža matuojama "C"... Apie tą desulfatacijos proceso efektyvumą irgi galima didelę diskusiją išvystyti.

Nesuprantu, kas cia gali buti neaisku:.....krovimas daromas 24val pastovia itampa ir srove, kuri lygi 0.1C-0.25C. sakinio pabaiga Su varza yra parenkama atitinkama issikrovimo srove....

0.1C-0.25C: cia akuliatoriaus ikrovimo sroves santykis su akumuliatoriaus talpa. Liaudiskai snekant: turime 80Ah talpa, tai 0.1(viena desimtoji) bus lygi 8A, ir t.t.

Kas del krovimo laiko, tai cia bendrai pamineta. Atskiriems atvejams yra kitos taisykles. Skaityk knyga ir rasi visus atsakymus.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Keistai skamba pora teiginių : kad akumuliatoriaus negalima krauti ilgiau kaip 24 h ir kad rezistoriaus varža matuojama "C"... Apie tą desulfatacijos proceso efektyvumą irgi galima didelę diskusiją išvystyti.

Nesuprantu, kas cia gali buti neaisku:.....krovimas daromas 24val pastovia itampa ir srove, kuri lygi 0.1C-0.25C. sakinio pabaiga Su varza yra parenkama atitinkama issikrovimo srove....

0.1C-0.25C: cia akuliatoriaus ikrovimo sroves santykis su akumuliatoriaus talpa. Liaudiskai snekant: turime 80Ah talpa, tai 0.1(viena desimtoji) bus lygi 8A, ir t.t.

Kas del krovimo laiko, tai cia bendrai pamineta. Atskiriems atvejams yra kitos taisykles. Skaityk knyga ir rasi visus atsakymus.

o kas per vianetas©?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Keistai skamba pora teiginių : kad akumuliatoriaus negalima krauti ilgiau kaip 24 h ir kad rezistoriaus varža matuojama "C"... Apie tą desulfatacijos proceso efektyvumą irgi galima didelę diskusiją išvystyti.

Nesuprantu, kas cia gali buti neaisku:.....krovimas daromas 24val pastovia itampa ir srove, kuri lygi 0.1C-0.25C. sakinio pabaiga Su varza yra parenkama atitinkama issikrovimo srove....

0.1C-0.25C: cia akuliatoriaus ikrovimo sroves santykis su akumuliatoriaus talpa. Liaudiskai snekant: turime 80Ah talpa, tai 0.1(viena desimtoji) bus lygi 8A, ir t.t.

Kas del krovimo laiko, tai cia bendrai pamineta. Atskiriems atvejams yra kitos taisykles. Skaityk knyga ir rasi visus atsakymus.

o kas per vianetas©?

koeficiantas, kuris lygus kraunamo akumuiatoriaus amperu skaiciui

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti



×
×
  • Create New...