Jump to content

Kombaino išsirinkimas


Algis...

Recommended Posts

dėl galios poreikio tai priklauso nuo masės srauto kg/s ir to ka tu su juo darysi. Gal geriausias pavizdys būtu skutikas, labai skiriasi galios poreikis nuo dirvos kurią maišai ir gylio kaip giliai nori jį suvaryti. Toks vat chalturkėn atvaręs sekliau paleis ir susitvarkys su bet kokiu moliu ar ne? Panašiai (iš dalies) ir kombaine. Kuo didesnis (bendras biologinis) derlius tuo daugiau masės hektare ir norint išlaikyti tą patį tempą kombainui reikia apdoroti didesnį masės srautą kg/s jei nori labai susmulkinti šiaudus dar daugiau arklių reikia. Ir atvirkščiai jei mažas derlius ir šiaudus į pradalges klosi apsieisi su žymei mažesniu kumelių tabūnu.

Toliau prasideda įdomybės. Kaip žine visą masę papuolanžią į kombainą galima suskirstyti į dvi dalis: grūdai ir negrūdai. Nuo tų masių santykio ir jų fizikinių savybių skirtumų priklauso kas tau akrualiau kūlimas, separavimas ar valymas. Čia išryškėja ir skirtumai tarp brendų. Bet apie tai gal pratęsiu kiek vėliau, skubu dabar. O gal kas ir be manęs ką gero parašys ;)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

na kolegai drapokui pakomentuosiu taip:

1 neteko dar susidurti, kad kratiklinam kombainui valomoji nespėtų, pas juos kaip taisyklė jei spėja kratukai tai spėja ir sietai. Jei jau nespėja kratukai taip ar taip stabdai.

Kuriem velniam chaltūrkėn atvažiavus stabdyti, varai kiek praryja ir vsio, kas kad šiukšlių daugiau nei grūdų. :) Va jei motoras būtų paskaičiuotas pagal valytuvą, ty būtų kokių 150 AG kaip Do96, kas manau 5 kratukų kombainui pats tas, tada greitai pasprinktum taip bevarydamas. O visumoj aišku kad priklauso nuo kombainininko. Jei gerai matai kas randasi bunkery, tai variklio galios atsarga valgyt neprašo.

Bet visumoj į pirminį mano klausimą dėl brendų niekas dorai ir neatsakė kol kas. :icon-rolleyes: Kas tokio ypatingai skirtingo tarp vienodos galios sakykim 300AG brendų?

Nežinau ar ten iš nežinojimo ar dėl kokiu kitu priežasčiu ant to tukano 450 pavariai bet, kad nebutu neaiškumu tai tukanu yra 6 modeliu tai butu: 320, 330, 340, pirmasis(320) yra 5 kratikliu ir maždaug atitinka 96 dominatoriu, tukano 320 variklis turi, 190aj jeigu vistik kaip kam tu arkliu per mažai tai sekantis modelis(330) turi 240aj varikli ir 1000 litru didesni bunkeri, o dar sekantis(340) jau 6 kratikliu, bet visi šitie 3xx serijos tukanai neturi APS sistemos tačiau turi po du papyldomus seperatorius virš kratikliu, toliau eina 4xx serija, kuri papyldomai dar turi APS sistema, ten taip pat yra(430) 5 kratuku su 240aj varikliu ir 6 kratuku 440 modelis su 260 aj bei 450 modelis su 275aj varikliais, taip kad mano supratimu čia motoras paskaičiuotas labai puikiai ir netgi yra pasirinkimas iš dvieju varijantu, kas del 96 dominatoriaus ir 150aj variklio tai tais laikais visuose kombainuose budavo motorai su mažai bet stipriu arkliu, dabar laikai pasikeitė dėl visokiu oro užterštumo mažinimo programu arkliai tapo silpnesni todėl ju daugiau reik.

Atsakant i klausima kas tokio ypatingo skiria, tai bent jau man imponuoja Claaso APS sistema, kiti taip pat pridėje ten visokiu bugnu bet mano nuomone nei vienas iš ju neprilygsta Claas masės greitintuvui.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

daugiau mažiau teisingai viską surašei iškytus

A) nevisus Tukanus išvardinai

B) eilinį kartą ta pati sisteminė klaida lyginti tai kas prieš kūlimą su tuo kas už jo. Kaip galima teigti, kad agregatas skirtas perėjimui iš tiekimo į kūlimą sušvelninimui geresnis už vienokią ar kitokią separavimo sistemą, kai jų paskirtys skirtingos. Tai tas pats kas teigti jog automobilio X turbo priputimas geresnis už visų kitų automobilių greičių dėžes.

P.s čia tik pastabėlė iš šalies, dėl tvarkos.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

daugiau mažiau teisingai viską surašei iškytus

A) nevisus Tukanus išvardinai

B) eilinį kartą ta pati sisteminė klaida lyginti tai kas prieš kūlimą su tuo kas už jo. Kaip galima teigti, kad agregatas skirtas perėjimui iš tiekimo į kūlimą sušvelninimui geresnis už vienokią ar kitokią separavimo sistemą, kai jų paskirtys skirtingos. Tai tas pats kas teigti jog automobilio X turbo priputimas geresnis už visų kitų automobilių greičių dėžes.

P.s čia tik pastabėlė iš šalies, dėl tvarkos.

Na nežinau gal ir nevisus dabar technika sparčiai tobulėja tai gal dar kokiu prikepė, bet tiek kiek žinau tai kratikliniai tik šitie o anu (470ir480) neminėjau nes buvo kalbama apie kratiklinius iki 300aj

Kas dėl bugnu tai pas kai kuriuos masesė greitintuvas berods nuožulnioi kameroi buna taip, kad čia nėra korektiškas palyginimas apie turbo ir pavaru dėže ir aš nelyginau ir neteigiau o parašiau ""man inponuoja""

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

na kolegai drapokui pakomentuosiu taip:

1 neteko dar susidurti, kad kratiklinam kombainui valomoji nespėtų, pas juos kaip taisyklė jei spėja kratukai tai spėja ir sietai. Jei jau nespėja kratukai taip ar taip stabdai.

Kuriem velniam chaltūrkėn atvažiavus stabdyti, varai kiek praryja ir vsio, kas kad šiukšlių daugiau nei grūdų. :) Va jei motoras būtų paskaičiuotas pagal valytuvą, ty būtų kokių 150 AG kaip Do96, kas manau 5 kratukų kombainui pats tas, tada greitai pasprinktum taip bevarydamas. O visumoj aišku kad priklauso nuo kombainininko. Jei gerai matai kas randasi bunkery, tai variklio galios atsarga valgyt neprašo.

Bet visumoj į pirminį mano klausimą dėl brendų niekas dorai ir neatsakė kol kas. :icon-rolleyes: Kas tokio ypatingai skirtingo tarp vienodos galios sakykim 300AG brendų?

Nežinau ar ten iš nežinojimo ar dėl kokiu kitu priežasčiu ant to tukano 450 pavariai bet, kad nebutu neaiškumu tai tukanu yra 6 modeliu tai butu: 320, 330, 340, pirmasis(320) yra 5 kratikliu ir maždaug atitinka 96 dominatoriu, tukano 320 variklis turi, 190aj jeigu vistik kaip kam tu arkliu per mažai tai sekantis modelis(330) turi 240aj varikli ir 1000 litru didesni bunkeri, o dar sekantis(340) jau 6 kratikliu, bet visi šitie 3xx serijos tukanai neturi APS sistemos tačiau turi po du papyldomus seperatorius virš kratikliu, toliau eina 4xx serija, kuri papyldomai dar turi APS sistema, ten taip pat yra(430) 5 kratuku su 240aj varikliu ir 6 kratuku 440 modelis su 260 aj bei 450 modelis su 275aj varikliais, taip kad mano supratimu čia motoras paskaičiuotas labai puikiai ir netgi yra pasirinkimas iš dvieju varijantu, kas del 96 dominatoriaus ir 150aj variklio tai tais laikais visuose kombainuose budavo motorai su mažai bet stipriu arkliu, dabar laikai pasikeitė dėl visokiu oro užterštumo mažinimo programu arkliai tapo silpnesni todėl ju daugiau reik.

Atsakant i klausima kas tokio ypatingo skiria, tai bent jau man imponuoja Claaso APS sistema, kiti taip pat pridėje ten visokiu bugnu bet mano nuomone nei vienas iš ju neprilygsta Claas masės greitintuvui.

Kaip ir minėjau, nedagyvenau dar iki naujo kombaino, tai ir nutuokiu apie juos neįpatingai. Pagal tavo aprašytus matyt pas mane ant chaltūrkės rapsuose buvo 430 modelis su 240AG ir 5!!! kratikliais, viskas identiška Do96. Kas galėjo sumastyt tokią nesąmonę. Man tokia galia ir toks grūdų valymas nesiderina. Norint išnaudoti variklio galingumą pilnai turi arba pusę grūdų išpūst lauk ir turėti švarius likusius grūdus bunkeryje, arba nieko neišbarstyti bet bunkeryje turėti grūdus pusiau su žolėm ir pelais. Žodžiu tai ką jis gali praryti su tokia variklio galia ir masės greitintuvu, niekaip kokybiškai nespės išvalyti su tokiu valytuvu. Va su 6 kratikliais ir didesniais sietais jau kas kita.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip ir minėjau, nedagyvenau dar iki naujo kombaino, tai ir nutuokiu apie juos neįpatingai. Pagal tavo aprašytus matyt pas mane ant chaltūrkės rapsuose buvo 430 modelis su 240AG ir 5!!! kratikliais, viskas identiška Do96. Kas galėjo sumastyt tokią nesąmonę. Man tokia galia ir toks grūdų valymas nesiderina. Norint išnaudoti variklio galingumą pilnai turi arba pusę grūdų išpūst lauk ir turėti švarius likusius grūdus bunkeryje, arba nieko neišbarstyti bet bunkeryje turėti grūdus pusiau su žolėm ir pelais. Žodžiu tai ką jis gali praryti su tokia variklio galia ir masės greitintuvu, niekaip kokybiškai nespės išvalyti su tokiu valytuvu. Va su 6 kratikliais ir didesniais sietais jau kas kita.

Žmogus prisifantazuoja ir tą savo fantaziją pavadina nesąmone. Labai teisingai, nes 430 turi labai mažai panašumų su 96. Ir tikrai ne tokių, apie kuriuos rašai.

Valymo efetyvumas nepriklauso nuo kratiklių skaičiaus ar sietų ploto skirtumo tarp 5 ir 6 kratiklių kombainų. Kombaino našumas taip.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

na taip bet hmm atmetus tuos ,kaip čia pavadint, netikslumus, iš esmės klausimas vertas dėmesio, nes nemažai yra aparatų kurie iš principo vienodi skiriasi tik juos varantys arkliai. Dėl valymo našumo taip ir nesupratau ką drapoks turėjo omenį, valymą ar separavimą (kratiklius ar sietus čia taip labai suptimityvinant nes separacija prasideda jau pobūbnyje, po pirmo spragilų smūgio)

Kiek anksčiau buvau užsiminęs apie skirtumus augalų ir atatinkamai ko reikia iš kombaino.

Pavizdys 1 kiek teko matyti GMO sojos kūlima tai ten vienintelis galvos skausmas separacija, nes tios pupos kurios papuolė ant sietų ir bus išvalytos, pupos nesmulkios, bendrai biologinės masės nedaug ir gan ryškūs skrajumo skirtumai tarp pelų ir pupų.

2 pavizdys rapsai, čia jau manau aiškinti nereikia kiek svarbus valymo našumas.

Čia vėlgi kelietas minčių tolimesniem pamastymam.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Nemanau, kad realu kurti skirtingos konfigūracijos kombainus kiekvienai kultūrai. Bet mes turime galimybę, tam tikrose ribose, pritaikyti turimus. O su rapso valymu reikia pažaist. Man labai padėjo sietai apvaliom skylutėm, bet tada jau reikia su vėju ir jo paskirstymu vargt, nes gamykliniai nustatymai visiškai nebetinka.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Nemanau, kad realu kurti skirtingos konfigūracijos kombainus kiekvienai kultūrai. Bet mes turime galimybę, tam tikrose ribose, pritaikyti turimus. O su rapso valymu reikia pažaist. Man labai padėjo sietai apvaliom skylutėm, bet tada jau reikia su vėju ir jo paskirstymu vargt, nes gamykliniai nustatymai visiškai nebetinka.

Naujiem kombainam, kol sietai pakankamai geram stovyje aišku gal ir nebūtina, bet senam Do96 rapsų švarumas įsidėjus apatinius sietus su skylutėm pasikeitė nepalyginamai. Tam tikrai pritariu.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

kalbu apie tai kad faktiškai bet kuriam kombaine yra galimybės keisti kūlimo separavimo intensyvumą (jau nekalbu apie valymą). paprasčiausiai būgno greitį ir pobūgnio tarpą keičiant jau keičiam kūlimo intensyvimą, dar jei uždengiam dalį pobūgnio. Na daugeliu atveju reguliavimas tuo ir baigiasi, toliau variantai su separatoriais, galim pakeisti jų apsukas ir pobūgnį vienaip ar kitaip atidaryti. Tokiu būdu keičiam kūlimo separavimo intensyvumą, našumą ar ne? Skiriasi tik galimybių ribos.

:eusa-think: na turbūt daviau meno pamąstymams einu toliau dirbt

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

kalbu apie tai kad faktiškai bet kuriam kombaine yra galimybės keisti kūlimo separavimo intensyvumą (jau nekalbu apie valymą). paprasčiausiai būgno greitį ir pobūgnio tarpą keičiant jau keičiam kūlimo intensyvimą, dar jei uždengiam dalį pobūgnio. Na daugeliu atveju reguliavimas tuo ir baigiasi, toliau variantai su separatoriais, galim pakeisti jų apsukas ir pobūgnį vienaip ar kitaip atidaryti. Tokiu būdu keičiam kūlimo separavimo intensyvumą, našumą ar ne? Skiriasi tik galimybių ribos.

:eusa-think: na turbūt daviau meno pamąstymams einu toliau dirbt

:) Na neslėpk , kad ir pačiam per dieną dar nevisada pavyktų su visais tais navarotais sužaist ieškant geriausio varianto . O ką darysi su žmogeliu nuo DONO persėdusiu , visą savaitę su juo važinėsiesi ?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

ne apie tai kalba, kalbam apie skirtigų grūdų skirtingus poreikius nuo pupu iki rapsų. Vienu atveju separacija svrbiau kitu valymas na ir visa paletė per vidurį.

P. S done tie patys dėsniai galioja

Na pas doną reguliuojasi būgno apsukos ir pobūgnio tarpas , o visa kita tradiciškai sureguliuojama javapjūtės pradžioje....Dėl "Bokštuvos" dedamų pastangų , pirminis valymas kombaine darosi vis mažiau aktualus , labiau svarbu nuimt kuo daugiau ir greičiau .

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na variklio galingumas ir šiukšlės bunkeryje tai nieko bendro neturi mano supratimu, o jeigu ant chalturkės vare tai gal kažko ir kombainiuoras nedažiurėjo ar darė taip kaip jam buvo patogiau.

Kaip sakoma pamastymui .... Šiemet pakankamai šlapi metai buvo , ir kai ratai klimpsta iki pusės ir didelę variklio galios dalį suryja važiuoklė ...... O tikriausiai nepaslaptis , kad švariausiai dirba tik maksimaliai apkrautas kombainas .

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na variklio galingumas ir šiukšlės bunkeryje tai nieko bendro neturi mano supratimu, o jeigu ant chalturkės vare tai gal kažko ir kombainiuoras nedažiurėjo ar darė taip kaip jam buvo patogiau.

Kaip sakoma pamastymui .... Šiemet pakankamai šlapi metai buvo , ir kai ratai klimpsta iki pusės ir didelę variklio galios dalį suryja važiuoklė ...... O tikriausiai nepaslaptis , kad švariausiai dirba tik maksimaliai apkrautas kombainas .

Nu tai šita dalyka ir bandžiau paaiškint drapox, nes jam atrodo, kad claasuose per galingi varikliai

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na variklio galingumas ir šiukšlės bunkeryje tai nieko bendro neturi mano supratimu, o jeigu ant chalturkės vare tai gal kažko ir kombainiuoras nedažiurėjo ar darė taip kaip jam buvo patogiau.

Kaip sakoma pamastymui .... Šiemet pakankamai šlapi metai buvo , ir kai ratai klimpsta iki pusės ir didelę variklio galios dalį suryja važiuoklė ...... O tikriausiai nepaslaptis , kad švariausiai dirba tik maksimaliai apkrautas kombainas .

Švariausiai dirba ne maximaliai o optimaliai apkrautas kombainas. Bet nuostoliai deja maximalių apkrovų nenaudai. Dar kartą peržiūrėkit video, nekreipiant dėmesio į brendus, 3:50 min. :

Na variklio galingumas ir šiukšlės bunkeryje tai nieko bendro neturi mano supratimu, o jeigu ant chalturkės vare tai gal kažko ir kombainiuoras nedažiurėjo ar darė taip kaip jam buvo patogiau.

Kaip sakoma pamastymui .... Šiemet pakankamai šlapi metai buvo , ir kai ratai klimpsta iki pusės ir didelę variklio galios dalį suryja važiuoklė ...... O tikriausiai nepaslaptis , kad švariausiai dirba tik maksimaliai apkrautas kombainas .

Nu tai šita dalyka ir bandžiau paaiškint drapox, nes jam atrodo, kad claasuose per galingi varikliai

Neišvartyk kolega mano pasisakymų kaip tau patinka. Niekur nerašiau apie Claas blogumą ar variklių per didelį galingumą. Rašiau tik apie konkretaus modelio nepaskaičiuotai mažus sietų ir kratiklių plotus.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na variklio galingumas ir šiukšlės bunkeryje tai nieko bendro neturi mano supratimu, o jeigu ant chalturkės vare tai gal kažko ir kombainiuoras nedažiurėjo ar darė taip kaip jam buvo patogiau.

Kaip sakoma pamastymui .... Šiemet pakankamai šlapi metai buvo , ir kai ratai klimpsta iki pusės ir didelę variklio galios dalį suryja važiuoklė ...... O tikriausiai nepaslaptis , kad švariausiai dirba tik maksimaliai apkrautas kombainas .

Mastand dar plačiau prikabinam prie to kombaino kukurūzinį hederį su dviem eilėm smulkintuvų........

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 5 savaičių...
Laverda M-310 MCS, be rapso stalo ir be vežimuko kederiui 495+pvm, o modelis M-410 berods 600+pvm jau su stalu ir vežimėliu, bet šito tiksliai neatsimenu kainos

dairomes is kratuku paciu galingiausiu nors as ir i rotoriu nespjauciau, bet vienas kratukas yra tai ir antro noretusi panasaus kazko... ;)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti



×
×
  • Create New...