Jump to content

Buhalterinės apskaitos pradžiamokslis


Recommended Posts

Vyrai,kuriuo tikėt?Matot tą klausymą buvau uždavęs VMI,bet ta kontora nesiteikė atsakyti.

Jei Kaze yra vyras, tai Srekas - moteris :icon-wink:

Buhalterinės apskaitos įstatyme aiškiai parašyta, kad "Ūkio subjektai, tvarkydami apskaitą, daro dvejybinį įrašą. Gyventojai, kurie verčiasi individualia veikla, neribotos civilinės atsakomybės juridiniai asmenys, kurie nėra pridėtinės vertės mokesčio mokėtojai ir neturi samdomų darbuotojų ataskaitiniais ir praėjusiais ataskaitiniais metais, gali pasirinkti supaprastintą apskaitą."

Kaip suprantu, konkrečiai jūs esate PVM mokėtojas ir, be abejonės, savo IV naudojate IT. Gal ir samdomų turite. Todėl savo pajamas privalote pripažinti pagal kaupimo apskaitos principą. Jei gaudotės buhalterijoje, turėtumėte žinoti, kad pinigų gavimo principas naudojamas tik supaprastintoje apskaitoje. Tuo viskas ir pasakyta.

Beje, jei supaprastinta apskaita vedama taip, kaip reikalauja rekomendacijos, darbo tikrai ne mažiau nei su dvejybine. Dvejybinę galima vesti su programa, o supaprastintai dar reiks prisigamint visokių exelinių lentelių. Taip pat dvejybinė susijusi su parama - jei norėsite ja pasinaudoti, tiks tik dvejybinis apskaitos vedimas.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Šrekas panele būna tik kai kalbama apie buhalteriją, kad nereiktų kurti dar vieno vartotojo :icon-wink:

Dar dėl telefono. Man VMI išaiškino, kad geriausia pasirašyti įsakymą, kad toks ir toks numeris bus naudojamas tik ūkio reikmėms, o asmeniniams reikalams bus naudojamas toks ir toks nr. (kortelė, vaiko, sutuoktinio nr.), tada nereikia žaisti su sąskaitomis, skaičiuoti, kiek laiko su Petru prakalbėjai apie plūgą, kiek apie orą ir į LA nurašinėti procentaliai.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 1 mėnesio...
  • po 3 savaičių...

Vedant supaprastintą buhalterinę apskaitą, į žiniaraštį įrašai pasigamintą produkciją ir tada nurodai, kokią dalį pardaviai ir kokią dalį nurašei asmeninėms reikmėms.

Taigi, jei nesi PVM mokėtojas tiesiog nurašai. O jei PVM mokėtojas, gali būti, kad reikia dar PVM sumokėti, nuo nurašytos sumos.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ūkyje pradėjome vesti buhalterinę apskaitą, gal galite nurodyti, kaip elgtis jei deklaruoji NMA 0,7 ha kviečių, bet tą žemę apdirba ir gauna derlių, bendrovė, kurią jiems išnuomojam.

Ar buhalteriniuose dokumentuose turi figūruoti šis plotas? O gal tik nurodyti metiniam balanse, kad yra toks pasėlių plotas?

Jei pats dirbtum, tai tikrai reiktų parodyti sėklos pirkimą, chemijos panaudojimą tame lauke, produkcijos realizaciją. Dabar tik gaunam išmoka iš NMA.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

sveiki. norejau paklausti kaip reikia ruosiant buhalterine apskaita nurasyti savo reikmems naudota produkcija?

Jei „savo“ Jūsų atveju reiškia „ūkininko“, tai paprasčiausia išsirašyti sau sąskaitą – faktūrą. Taip mažiausia „valachitos“.

O jei PVM mokėtojas, gali būti, kad reikia dar PVM sumokėti, nuo nurašytos sumos.

Taip, būnat PVM mokėtoju, reikia susimokėti PVM.

gal galite nurodyti, kaip elgtis

Balanse pasėlių nurodyti negalite, nes tai ne jūsų pasėliai. Žemę – kaip ilgalaikį turtą – nurodyti turite, nes tai jūsų nuosavybė. Realiai nei deklaruoti, nei gauti išmokų iš NMA jūs neturite teisės, nes tą plotą dirbate ne jūs, juolab jei yra nuomos sutartis.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Realiai, tai išnuomota 5 ha, bet šone tas plotas neišnuomotas, bet jį vistiek apdirba, o deklaruojam mes.

Turėsiu omenyje, kad realiai negalim deklaruoti, bet kol kas yra kaip yra.

Jei kas nors pildėte balansą supaprastinta tvarka, gal galite paaiškinti kodėl tiesioginės išmokos įtraukiamos į paskutinę eilutę KAPITALAS IR ĮSIPAREIGOJIMAI IŠ VISO du kartus?

1. Juk skaičiuojant kapitalą įtraukiamas pelnas, kurio ataskaitoje yra eilutė dotacijos, susijusios su pajamomis. Nurodoma kad per ataskaitinį laikotarapį gauta tiesioginių ir kompensacinių išmokų suma.

2. O balanso formoje taip pat yra eilutė DOTACIJOS, SUBSIDIJOS. Nurodoma, tai nepanaudotos dotacijos gautus už praėjusius, ar ateinančius metus.

Taigi balanse gaunam KAPITALAS IR ĮSIPAREIGOJIMAI IŠ VISO = Kapitalas + DOTACIJOS, SUBSIDIJOS

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

kodėl tiesioginės išmokos įtraukiamos į paskutinę eilutę KAPITALAS IR ĮSIPAREIGOJIMAI IŠ VISO du kartus?

Į pelną iškart eina pinigai, gauti už pasėlius, skerdenas ir pan., o balanso eilutėje DOTACIJOS, SUBSIDIJOS dažniausiai nurodomos dotacijos, skirtos ilgalaikiam turtui pirkti. Jos netraukiamos iškart į pelną (visa suma), o kasmet įtraukiama kažkokia suma, proporcinga turto nusidėvėjimui.

Taip pat norėčiau sužinoti kas kiek laiko ir kada pildomas inventorizacijos aprašas? Ir ten būtina suvesti visą turimą ilgalaikį turtą, atsargas, gyvulius, biologinį turtą?

Esant reikalui, galima kad ir kas mėnesį, pvz., pasikeitus atsakingam asmeniui, įvykus vagystei, stichinei nelaimei, kai reikia sužinoti realius materialinių vertybių likučius. Jei reikalo nėra, užtenka vieno karto metų pabaigoje. Paprastai jame atsispindi atsargos (kuras, pašarai ir pan.) ir gyvuliai. Ilgalaikiam turtui juk vedate atskirą apyrašą, nėra tikslo kartotis.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Su dotacijom daug maž aišku į DOTACIJOS, SUBSIDIJOS vedam dar nepanaudotą paramą ilgalaikiam turtui pirkti ar pan., o kiekvienais metais vis mažinam, tiek kiek perkeliant į pelno nuostolio ataskaitą.

Pasižymėsiu Excel komentaruose. Beje pinigų žurnalą galima vesti tik Excel, bet būtina metų gale atspausdinti.

Beje rekomendacijose yra tik viena forma „inventorizacijos aprašas“. Tai todėl ir galvojau, kad reikia visą turimą turtą vesti į vieną formą. O gal medžiagų, pašarų, net nereikia inventorizuoti, jei jiems apskaityti vedami atskiri žiniaraščiai? Jei pildai tuos žiniaraščius kiekvienam objektui, tai labai daug popierių susidaro. Juk MEDŽIAGŲ IR PRODUKCIJOS ŽINIARAŠTIS kiekvienai produkcijai atskiras ir turbūt kiekvienais metais naujas.

Šiais metais paliksiu, nepavyzdingą žurnalą, pvz. į jį nevedžiau asm. reikmėms sunaudotą produkciją, kaip supratau, kad reikia vesti (aš nurodžiau atskiruose žiniaraščiuose). Neįvežiau ir gautas NMA išmokas prie kasos (gal ir nereikia?). Rodžiau tik kasos likutį, o banko sąsk. beveik nenaudojau, banko likučio nerodžiau, nes sąskaita aktyviai naudojama asmeninėms reikmėms. Reikės kada atsidaryti atskirą sąskaitą, bet taip ir nesupratau, kodėl reiktų atsidaryti specialią ūkio sąskaitą, o ne atsidaryti dar vieną paprastą.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Su dotacijom daug maž aišku į DOTACIJOS, SUBSIDIJOS vedam dar nepanaudotą paramą ilgalaikiam turtui pirkti ar pan., o kiekvienais metais vis mažinam, tiek kiek perkeliant į pelno nuostolio ataskaitą.

Gal ne visai suprantamai paaiškinau - tie pinigai realiai jau panaudoti, t.y. už juos nupirktas ilgalaikis turtas. Bet kadangi dalį ilgalaikio turto kompensavo, pirkote ne už nuosavas lėšas, tai ir leidžiami atskaitymai - ne visas nusidėvėjimas, o tik ta dalis, kuri pirkta už savus.

Pvz, pirkote traktorių už 10Lt: 5Lt savo ir 5Lt NMA. Traktoriaus vertę traukiate į IT, dotacijose registruojat 5Lt. Traktorius važinės 10 metų, vadinasi, kasmet bus nudėvimas po 1Lt. Kadangi pusę kainos jums kompensavo, pusė nudėvėjimo bus leidžiami atskaitymai, pusė ne. Kad būtų paprasčiau vesti apskaitą, į leidžiamus traukiat visą metinę nudėvėjimo sumą - 1Lt, o iš dotacijų metinę nudėvėjimo sumą perkeliat iškart į pelną (0,50ct).

Juk MEDŽIAGŲ IR PRODUKCIJOS ŽINIARAŠTIS kiekvienai produkcijai atskiras ir turbūt kiekvienais metais naujas.

O kodėl atskiras? Ar ne paprasčiau būtų pasidaryti viskam vieną lentelę? Pas mane dvejybinė apskaita, su programa vedu, tad tiksliai nežinau, kaip su tais žurnalais. Bet jei dvejybinėj užtenka vienos, tai ir čia taip pat turėtų būti.

Šiais metais paliksiu, nepavyzdingą žurnalą

Išmokas juk pervedė į banką, ne į kasą. Nebent nuėmėt nuo sąskaitos ir įnešėt į kasą grynais. Be to, jei banko sąskaitos nerodėt - kur matosi NMA išmokos?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Dabar puikiai paaiškinai, puikiai dėstai mintis!

O kas dėl žiniaraščio, tai pateikiu rekomendacinį žiniaraštį Produkcijos žiniaraštis.

Gera idėja reikės, jei turėsiu laiko pasėdėti ir pabandyti, paprasčiau el. formatu vesti.

Išmokų niekur nesimato, tai tikrai niekur ir nevesiu už 2011 m. Tiesioginės išmokos turbūt laikomos, kaip pajamos ir pridedamos prie likučio pinigų, pardavimo žurnale?

Dar man nelabai aišku su ilg. turto inventorizacija. Jei aš pakartotinai inventorizuoju turtą, nenorėdamas jo pervertinti, ar aš turiu jį inventorizacijos formoje įvertinti sumažėjusia verte dėl amortizacijos, o gal įvertinti ta pačia suma, kuria buvau įvertinęs prieš porą metų, juk amortizacija matosi ilgalaikio turto žiniaraštyje? Tiesa sakant visai nenoriu iš naujo inventorizuoti tarkime traktoriaus, bet turbūt kiekvienais metais reikia visą turtą inventorizuoti?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Išmokų niekur nesimato, tai tikrai niekur ir nevesiu už 2011 m. Tiesioginės išmokos turbūt laikomos, kaip pajamos ir pridedamos prie likučio pinigų, pardavimo žurnale?

Kaip nesimato? Išmokos matosi banko sąskaitoj ir visis puikiai žino, kad jas gaunate. Tai yra neapmokestinamos pajamos, ne pardavimų pajamos, joms, kiek suprantu, turėtų būti atskira eilutė.

Dar man nelabai aišku su ilg. turto inventorizacija. Jei aš pakartotinai inventorizuoju turtą, nenorėdamas jo pervertinti, ar aš turiu jį inventorizacijos formoje įvertinti sumažėjusia verte dėl amortizacijos, o gal įvertinti ta pačia suma, kuria buvau įvertinęs prieš porą metų, juk amortizacija matosi ilgalaikio turto žiniaraštyje? Tiesa sakant visai nenoriu iš naujo inventorizuoti tarkime traktoriaus, bet turbūt kiekvienais metais reikia visą turtą inventorizuoti?

Turtą privalote pervertinti ir įrašyti likutine verte inventorizacijos dienai. Bet niekaip nesuprantu, kam jums ta IT inventorizacija, jei viskas matosi IT žiniaraštyje.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Aš ir nenoriu inventorizuoti. Jei viskas ir taip pasikeičia ilg. turto žiniaraštyje. Minėjote juk ta inventorizacija turi būti atlikta kiekvienų metų pabaigoje, todėl ir galvoju, kad inventorizacija turi būti atlikta panašiai, kaip ir pirmą kartą. Pirmą kartą atliekant inventorizaciją į inventorizacijos žiniaraštį suvedžiau ilgalaikį turtą ir visą kitą. Taigi, jei į tą žiniaraštį vesčiau ilgalaikį turtą neaišku būtų kokią vertę vesti, juk vertė ir taip matosi ilg. turto žiniaraštyje.

Kaip supratau žiniaraščio pasikeitimai irgi yra inventorizacija, tai ilg. turto, kaip ir nereikia inventorizuoti atskira forma.

Bet dar lieka kitas turtas, kurį tarkim reiktų inventorizuoti. Taigi išvada, kad jei į tą aprašą neįtrauksiu ilgalaikio turto, jis vis tiek skaitysis inventorizuota. O inventorizuojant turi būti surašytas visas turtas be ilgalaikio turto.

-

O kas dėl išmokų, tai aišku jos banke, bet nesimato pinigų, pirkimo pardavimo žurnale.

:) Gero savaitgalio.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Kiek suprantu ukininkas gali vesti supaprastinta buhalterija.Pazystami yra pvm ir veda tik supaprastinta o ne dvejybine.

Kai ūkininkas yra PVM mokėtojas arba savo individualiai veiklai priskiria ir joje naudoja ilgalaikį turtą, individualios veiklos pajamas privalo pripažinti pagal kaupimo apskaitos principą. Supaprastinta apskaita remiasi pinigų gavimo principu. Išvados???

Mažiau žiūrėkit į pažįstamus ir nelaukit, kol juos patikrins VMI.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti



×
×
  • Create New...