Jump to content

Žinom ar nežinom, bet pasiginčyt smagu. Čia apie elektrą.


toredo

Recommended Posts

  • Atsakymai 301
  • Sukurta
  • Paskutinis įrašas

Daugiausiai įrašų parašė

Daugiausiai įrašų parašė

Paskelbtos nuotraukos

Klausimas į temą. Kokios firmos(gamintojos) akumuliatoriai geriausiai laiko, gal kas esate susidūrę su šarminiais akumuliatoriais?

O kam tau šarminiai ? Jie negali duoti didelės startinės srovės, tačiau gali duoti ilgą laiką mažesnę srovę. Rūgštiniai kaip tik skirti variklių užvedimui, nes atiduoda didelę startinę srovę. Nebent gamini kokią vėjo jėgainę, tada šarminiai pats tas.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 1 mėnesio...
Kuo ypatingi pasidabruotom plokštelėm akumai? Gal kas žino kuom jie geresni ar blogesni už Ca+?

Na ir aktualesnis klausimas, kaip prižiūrit akumuliatorius žiemą?

Kokia srove įkraunat, silpna ar didesne?

Žiemą, nevažiuojančioj technikoj akumuliatorius paliekat ar tempiat kur pliusinę temp?

teko matyti toki zaisliuka, impulsinis pakrovejas ar kazkas panasaus. jis jungiamas i tinkla ir i traktoriaus ar masinos prikurke ir paliekamas budejimo rezime. sumazejus akumo itampai jis automatiskai isijungia, dakrauna akuma ir vel automatiskai pereina i budejimo rezima :eusa-think:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Kuo ypatingi pasidabruotom plokštelėm akumai? Gal kas žino kuom jie geresni ar blogesni už Ca+?

Na ir aktualesnis klausimas, kaip prižiūrit akumuliatorius žiemą?

Kokia srove įkraunat, silpna ar didesne?

Žiemą, nevažiuojančioj technikoj akumuliatorius paliekat ar tempiat kur pliusinę temp?

realiai jei akumas ikrautas jam nieko nepasidarys nuo salcio... taigi traktoriams su kuriais nedirbama, kombainams isjungiu mase kad neiskrautu ir palieku... anksciau tampydavom kai buvo rusiska technika... :)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ponas mm,užmiršai smulkmenėlę.Akumas pats išsikrauna :icon-exclaim: ,jei sezono pabaigoje ,jo viršus nenuplaunamas,vandens ir sodos tirpalu 10:1 išmirkytu skudurėliu.Aš apie tai saite buvau rašęs.Na jei tavo akumas besikraudamas nepraleidžia elektrolito garų(kas labai reta),ar stovi operacinėje :icon-wink: tada plauti nereikia.Tarp klemų nusėdę garai susimaišę su dulkėmis ,gana šauniai iškrovinėja akumą,ir žmogus kartais nesupranta,kodėl net išjungus``masę`` akumas savaime gerokai išsikrauna,arba paskaito,kad jis pasenęs ir pajungia kokiam piemeniui maitinti,nors jis iš tikrųjų VISIŠKAI GERAS,tik paviršius``trumpina``,kuo galima nesunkiai įsitikinti paėmus kinietišką testerį,ir prijungus vieną laidą prie akumuliatoriaus klemos o kitu braukiant per akumuliatoriaus plastmasę tarp klemų.Jums rodys įtanpą kaip braukiant per vielą.

O Kapsukui galiu pasakyti.Kaip ir žmonos vardas nesikeičia iš žiemą ir vasarą,taip ir akumuliatoriaus pakrovimo srovė.Čia du STABILŪS dalykai :icon-wink: .Va tik žiemą pajunk palaikymo srovele-kinietiškas blokelis(14-16 V ir apie 50-200 mA-miliamperų,per prietaisų skydelio lemputę,nesvarbu ar minusiname ar pliusiniame laide),kaip rašiau savo pasisakmuose.Nebijok,vien toks blokelis,net elektros skaitiklio nepasuka,taip kad banktroto su pabrangusia eklektra neapturėsi :icon-wink: ,o pavasarį ,akumuliatorių turėsi pakrautą ne 60-70 procentų,kaip pasikrauna nuo pakrovėjo,o 90-120(taip ,taip 120 išbandyta)procentų talpos.Pasidabruotos plokštelės,tai paprastas``lochotronas``.Kariškuose ŠARMINIUOSE(bet ne rūgštiniuose) akumuliatoriuose,taip ,sidabro daug,bet mūsų laikais,TEISINGAI prižiūrimas ir kraunamas rusiškas akumuliatorius,duos per šonus visokiems,``pasidabruotėms``10-20 procentų``padidintos``talpos ir kitiems su``navarotais``akumuliatoriams,kurie eina ``šaibomis``pajungus vos stipresnę pakrovimo srovę ar iškrovus iki 10-8 voltų.Pasidabruotos plokštelės kaip ir pagerinta srovė razetėje :D:icon-wink: .

Senbūviui. Į ``pliusinę temperatūrą``,žiemą nereikia tempti,tik duok akumuliatoriui,per žiemą ``pamaitinimą``maža srovele(50-200 mA),ir jis tau ištikimai tarnaus,ir neužšals.

Neužmirškite dar vienos``mirtinos``taisyklės BET KOKIEMS(kad ir motorolerio)akumuliatoriams.Kas du metai išpilkite(VISIŠKAI)elektrolitą,pripilkite akumuliatorių distiliuoto vandens.Palaikykite apie 1-3 valandas,gerai``iškliunkinkite``ir išpilkite.Taip darykite kol bėgs švarus vanduo(jei brangu distiliuotas vanduo,galima naudioti,``naminukės``gamybos likučius -silpną vandenėlį-pigiau ir lengva kaime gauti :icon-wink: ).Po to PAMATAVĘ ELEKTROLITO TANKĮ,JĮ SUPILKITE ATGAL(GERIAU ŠVIEŽUS ELEKTROLITAS),ir dakraukite akumuliatorių.ŠITĄ DARYTI TIK SU ,PRIEŠ TAI PAKRAUTU AKUMULIATORIUMI.Akumuliatoriaus amžių gerai pailginsite,o biškį ``bezdantis``akumuliatorius atsigaus.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Fibrai.Aš pardavinėju RIMTUS IR GALINGUS pakrovėjus.O tokius į``prikūrivatėlį`` jungiamus aparačiukus(kurie net skaitiklio praktiškai nesuka),galiu paleisti apyvarton,jei bus paklausa,po kokį 50 litų.Nematau problemų.Tiesa,impulsinės srovės,pasirodo akumas nemėgsta,įrodyta ilgalaikiais(ne vien mano)eksperimentais.Kita kalba apie impulsus(spec formos ir įtampos-iki 100 voltų :icon-eek: ir vienos milijoninės sekundės dalies-akumas net neįšyla nuo tokio impulso) akumuliatorių atgaivinimui,valant jo sulfatuotas plokšteles.Čia jau kita tema.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ponas mm,užmiršai smulkmenėlę.Akumas pats išsikrauna :icon-exclaim: ,jei sezono pabaigoje ,jo viršus nenuplaunamas,vandens ir sodos tirpalu 10:1 išmirkytu skudurėliu.Aš apie tai saite buvau rašęs.Na jei tavo akumas besikraudamas nepraleidžia elektrolito garų(kas labai reta),ar stovi operacinėje :icon-wink: tada plauti nereikia.Tarp klemų nusėdę garai susimaišę su dulkėmis ,gana šauniai iškrovinėja akumą,ir žmogus kartais nesupranta,kodėl net išjungus``masę`` akumas savaime gerokai išsikrauna,arba paskaito,kad jis pasenęs ir pajungia kokiam piemeniui maitinti,nors jis iš tikrųjų VISIŠKAI GERAS,tik paviršius``trumpina``,kuo galima nesunkiai įsitikinti paėmus kinietišką testerį,ir prijungus vieną laidą prie akumuliatoriaus klemos o kitu braukiant per akumuliatoriaus plastmasę tarp klemų.Jums rodys įtanpą kaip braukiant per vielą.

O Kapsukui galiu pasakyti.Kaip ir žmonos vardas nesikeičia iš žiemą ir vasarą,taip ir akumuliatoriaus pakrovimo srovė.Čia du STABILŪS dalykai :icon-wink: .Va tik žiemą pajunk palaikymo srovele-kinietiškas blokelis(14-16 V ir apie 50-200 mA-miliamperų,per prietaisų skydelio lemputę,nesvarbu ar minusiname ar pliusiniame laide),kaip rašiau savo pasisakmuose.Nebijok,vien toks blokelis,net elektros skaitiklio nepasuka,taip kad banktroto su pabrangusia eklektra neapturėsi :icon-wink: ,o pavasarį ,akumuliatorių turėsi pakrautą ne 60-70 procentų,kaip pasikrauna nuo pakrovėjo,o 90-120(taip ,taip 120 išbandyta)procentų talpos.Pasidabruotos plokštelės,tai paprastas``lochotronas``.Kariškuose ŠARMINIUOSE(bet ne rūgštiniuose) akumuliatoriuose,taip ,sidabro daug,bet mūsų laikais,TEISINGAI prižiūrimas ir kraunamas rusiškas akumuliatorius,duos per šonus visokiems,``pasidabruotėms``10-20 procentų``padidintos``talpos ir kitiems su``navarotais``akumuliatoriams,kurie eina ``šaibomis``pajungus vos stipresnę pakrovimo srovę ar iškrovus iki 10-8 voltų.Pasidabruotos plokštelės kaip ir pagerinta srovė razetėje :D:icon-wink: .

Senbūviui. Į ``pliusinę temperatūrą``,žiemą nereikia tempti,tik duok akumuliatoriui,per žiemą ``pamaitinimą``maža srovele(50-200 mA),ir jis tau ištikimai tarnaus,ir neužšals.

Neužmirškite dar vienos``mirtinos``taisyklės BET KOKIEMS(kad ir motorolerio)akumuliatoriams.Kas du metai išpilkite(VISIŠKAI)elektrolitą,pripilkite akumuliatorių distiliuoto vandens.Palaikykite apie 1-3 valandas,gerai``iškliunkinkite``ir išpilkite.Taip darykite kol bėgs švarus vanduo(jei brangu distiliuotas vanduo,galima naudioti,``naminukės``gamybos likučius -silpną vandenėlį-pigiau ir lengva kaime gauti :icon-wink: ).Po to PAMATAVĘ ELEKTROLITO TANKĮ,JĮ SUPILKITE ATGAL(GERIAU ŠVIEŽUS ELEKTROLITAS),ir dakraukite akumuliatorių.ŠITĄ DARYTI TIK SU ,PRIEŠ TAI PAKRAUTU AKUMULIATORIUMI.Akumuliatoriaus amžių gerai pailginsite,o biškį ``bezdantis``akumuliatorius atsigaus.

Aciu uz patarimus! :)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Leonai ,Leonai naką tu mokini gadinti techniką :icon-wink: .Žiūrėk 1500watų(1,5kw transformatorius)padalink iš 14 voltų ir gausi TIK 107 amperas.Tai čia žiguliukui nelabai žiemą užteks.Va 5 kW trafą paėmus gauni 357 Amperas prie 14 voltų.Aš 1 kW transformatorius dedu į savo akumuliatorių pakrovėjus,kad žmogui už 15 minučių krovimo kombaininį akumuliatorių,nereikėtų transformatoriaus su ventiliatoriumi aušinti :D ,o čia užvedėjui.Neseniai dariau į Šilutę užvedėją, tai 400 amperų žmogeliui daviau ir tai žiūrėjau, kad netrūktų,nes kaime žiguliuką ar forduką ir su motociklu ant buksyro užkursi,o ten reikia normalios srovikės :icon-eek: starteriui(o dar jei start kabelis plonas ,tada nuo užvedėjo padavus 14 voltų,prie starterio``tedaeis``10-11 voltų.Va tep. :icon-wink:

Toliau,krautuvinės ``svarkės(kiniečių,lenkų,italų)suvyniotos iš juokingo 6 mm ALIUMINIO laido :D ,ir nuvyniojus jų apvijas NE IKI 12 VOLTŲ O IKI,MINIMUM 14 VOLTŲ, GAUSI SROVIKĘ KETURIEMS KOMBAININIAMS AKUMULIATORIAMS KRAUTI LYGIAGREČIAI SUJUNGUS(KAS NEGALIMA).Pabandžius užvedinėti su tokiomis apvijomis pasukus starterį(jei žiemą pasuks) porą kartų po 10 sekundžių,galima bus trafui giedoti``amžinatilsį`` :( ,ir dar pasišildyti rankas virš jo.

Ašmamuko motoroleriui užvedėjukąpadariau 50 A,tai žiemą,nelabai plėšosi su starteriu.

Va pridedu Šilutiškiui daryto užvedėjo kelis epizodus.Pažiūrėk kokio storio 14 voltų apviją su vaiku vyniojome su elektriniu grąžtu iš plonų varinių laidų(nekaista apvijos ilgai sukant ir stipresnį starterį),gali palyginti.Šalia storos pirminė,plona viela 2,2 mm.Trafas 4,5 KW,nuo bajavesnės sudegusios kinietiškos svarkės(dėžė taip pat).Na jaunystėje Kaliningrade rusai duodavo su T-40 palakstyti ir padirbti(smagus velnias :handgestures-thumbupright: ),tai starteriukas visai ne vaikiškas.gal dabar su reduktoriumi(kaip lengvosioms) starterį deda,tada srovė aišku mažesnė.

trafoviela.jpg , diodai.jpg

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Čia forumo dalyvis klausė(per mano paštą) apie dakrovimą žiemai silpna sriovele.Tai gal kam kas pravers iš mano atsakymo.

Klausimas buvo toks : sveiki, kalbėdami apie pakrovėją "žiemai", turėjote mintyje blokelis, toks kaip akumuliatoriniam grąžtui? kiek voltų vatų ir amperų lemputės reikia tam reikalui, kokia jos paskirtis?

ar neaptarnaujamiem akumuliatoriam garai taip pat nuseda ant paviršiaus, sudarydami salygas akum. išsikrovimui?

ką tokiu atveju daryt, jei žiemai turiu apie 10 akumuliatorių (nuo 60 iki 180Ah), kurių tuo metu nenaudoju? kaip juos prižiūrėt. vienas žmogus (pardavėjas) patarė kas mėnesį jungt pakrovėją prie akumuliatoriaus net važiuojančiam automobiliui ir kraut su daugiau A nei įprasta (ypač žiemą), dėl to, kad pasikrautų iki pilnumos, kas man pasirodė keista, todėl ir klausiu. mano turimas senas pakrovėjas, rusiškas, su perstatomu kištuku (norint reguliuot srovę), įkišu kištuką ant mažiausios padėtės, bet girdžiu kaip akumuliatoriuje išsiskiria burbuliukai, ar tai normalu?

Atsakymas :

Akumuliatorino grąžto blokelis tinka.Lemputė reikalinga srovės pertekliui nuimti(jei blokelis per ``macnus``.Jungiasi dar diodas(diodas 1N4007 iš bet kokios sudegusios ekonominės lemputės-jų tenai mažiausiai keturi,juodas su brūkšneliu-brūkšnelis į akumuliatoriaus pliusą) į pliusinį laidą,kad dingus elektrai akumuliatorius neišsikrovinėtų per blokelį.

Neaptarnaujamas akumuliatorius nėra aklinas :icon-exclaim: .Kad nesprogtų kraunant su per didele srove,po plastmase yra guminės``zaglūškės``prokurias išeina krovimo metu susikaupusios dujos,va jos ir padengia paviršių elektrai laidžiu sluoksniu.

Ar kraunant eina iš neaptarnaujamo akumuliatoriaus elektrolito garai nesunku patikrinti.Po pusmečio darbo(vasarą po 2-3 mėnesių),ant akumliatoriaus viršaus,tarp klemų, užtepkite sodos ir vandens košelę(1 šaukštelis sodos,pusė šaukštelio vandens).Jei ta vieta pradės putoti,viskas aišku,paviršius leidžia elektros srovę ir iškrovinėja akumuliatorių,jam net atjungtam nuo masės-reikia plauti.Jei labai putoja,žiūrėkite krovimo``šokoladą``esantį prie generatoriaus šepetėlių,nes tai rodo,kad jūsų akumuliatorius``užverda``,kraunant ir gauna per didelę sriovę,ar naudojate per silpną(generatoriaus atžvilgiu)akumuliatorių.Kai kuriuose``želiniuose``akumuliatoriuose būna be ``zaglūškių``,bet retai.

Jei laikote blokelį per žiemą priežiūros nereikia.O kad reikia dakrovinėti akumuliatorių net ir pastoviai dirbančiai technikai,tai FAKTAS,nes dažnai vedinėjant starteriu akumuliatorius nebedasikrauna iki galo ir vis mažyn eina jo srovė.Fūristams važiuojant kelis šimtus kilometrų negesinant variklio,ar kombainu visą dieną dirbant neužgesinus,pasikrauna gan normaliai,bet nors į pusę metų kartą reikia pakrauti su pakrovėju,naudojant ne 0,1 nuo talpos o 0,05.T.y.jei 100 Ah akumuliatorius,krauti ne su 10 A srove,o su 5-6 A ir pasikraus beveik iki 100 procentų,tik aišku krausis dvigubai ilgiau.

ŽIEMĄ REIKIA KRAUTI NE SU STIPRESNE SROVE,O ILGIAU IR SU SILPNESNE!!!,NES ŠALTYJE LĖČIAU VYKSTA VISI CHEMINIAI PROCESAI AKUMULIATORIUJE.Nusibaigusiems akumuliatoriams kartais daromas``elektrošokas``su didelėmis srovėmis``,bet tai atskira ir opi tema.Jei tavo rusiškame pakrovėjyje iš karto įjungus girdisi kad pradeda viduje akumuliatoriaus burbuliuoti,tai skubiai patikrink pakrovėjo diodus ar kuris iš keturių nepramuštas,bo gali akumuliatoriui padaryti kaput :icon-mrgreen: .

blokelis.jpg , blokeliojungimas.jpg

Lemputė geriausiai 12 V 3-5 W

Gerai tinka akumuliatorinių gražtų pakrovėjo blokeliai (čia tokį ir parodžiau,greta diodai-mažasis dedasi į ekonomines lemputes-tinka iš sudegusių lempučių.

Jungiant tiesiog traktoriuje,reikia nuo blokelio einančius laidus prijungti prie akumuliatoriaus,ir išjungti masės išjungėją,kad išblokelio srovė nekeliautų kitur.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Arunas7.Traktoriaus užvedėjui reikia 150 ar daugiau amperų kinietiškos ,lenkiškos,ar itališkos(tokios dabar prekyboje ir gerai dega :) )sudegusios arba veikiančios svarkės transformatoriaus.Galima ir bet kokios vienfazės -dvifazės,svarkikės(vien trifazės rusiškos gramozdiškos vyniojant ir sueina masė brangaus storo varinio laido).Keturių arba dviejų(tada dvigubai daugiau vijų laido),diodų nemažiau kaip 200 amperų,na ir aišku dėžės.Ir LABAI GERO start kabelio,kaip rusiškos svarkės laidas kad būdavo.Nes jei bus per plonas start kabelis,labai daug įtampos kris laide ir iki starterio daeis 9-10 voltų.Na ir viskas.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Manau ivairiaspalvis forumas, kas apie agronomija , kas apie technika o stai cia apie elektra automobiline ir netik zmogus stengiasi isaiskinti. Super, respects :icon-wink: Na ir as turiu akumu (technikos) gana nemazai ir visokiu problemu su jais nutinka. Kai elektros srituje zynios neipatingos tai ir pirkiniai buna dazniausiai nepagal paskirti ir dar taupumas lietuviskas pasireiskia.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Arunas7.Traktoriaus užvedėjui reikia 150 ar daugiau amperų kinietiškos ,lenkiškos,ar itališkos(tokios dabar prekyboje ir gerai dega :) )sudegusios arba veikiančios svarkės transformatoriaus.Galima ir bet kokios vienfazės -dvifazės,svarkikės(vien trifazės rusiškos gramozdiškos vyniojant ir sueina masė brangaus storo varinio laido).Keturių arba dviejų(tada dvigubai daugiau vijų laido),diodų nemažiau kaip 200 amperų,na ir aišku dėžės.Ir LABAI GERO start kabelio,kaip rusiškos svarkės laidas kad būdavo.Nes jei bus per plonas start kabelis,labai daug įtampos kris laide ir iki starterio daeis 9-10 voltų.Na ir viskas.
turiu svarke ji jungiama tarp faziu serdis U formos gana stambi. apvijos pirmines yra ant abieju serdies pusiu taip pat ir antrinė. pirmine 2mm antrine aliuminine 5mm gal storesne .ar galetu is jos padaryt paleideja.
Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Jūs negalvokite kad 150 amperų svarkė užvedėjui duos irgi 150 A. Ne.150 A tai prie 60-70 voltų.O prie 12 voltų iš to trafo galima gauti 350-450 A ,kas užvedėjui yra gan normali srovė.

Svajui.Taip tavo trafo šerdis pilnai tinka užvedėjui,tik reikia antrinę apviją pervynioti iš gerokai storesnio ir geriau varinio laido ir sudėti galingus diodus.Gerai tinka nuo rusiškų suvirinimo aparatų ,nes būna jau su aliuminiais radiatoriais.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti



×
×
  • Create New...