Jump to content

Žinom ar nežinom, bet pasiginčyt smagu. Čia apie elektrą.


toredo

Recommended Posts

na kol rusisku diodu nebrangiai yra tai 300A shottky brangu. O is kitos puses ju pigumas tas, jog del mazos krentancios itampos reikalingas silpnesnis ausinimas. O radiatoriai irgi kainuoja :)

Kad visi diodai normaliai dirbtu lygiagretinant paprastai kiekvienas gali buti lygiagreciai jungiamas su pvz 0.1Om varza. Nzn, taip neteko man dar daryt su diodais, bet stiprintuvam galinius tranzus lygiagretinau ne karta, kad daugiau vatu isgaut :)

O tiltely tiristoriai normalus reikalas, bent jau matalo apdirbimo stakliu nuolatines sroves varikliu valdymuose. Na aisku, cia zmones vargo tik kol normaliu daznio keitikliu nesusikonstravo. Atrodo kai kurie lincoln electric kempai srovei ijugti/isjungti naudoja tiristorini diodu tilteli, kuomet pigesniuose magnetiniu paleideju junginejamas transformatorius.

O ta svarke reikes kuria diena geriau isnagrinet. Kazkaip pasigincyjus visai idomu paliko, kodel numesta kampe riogso :) Tik beda manau apvija pirmine ten, kazkaip kiek vaizdas susidare man tos skyles apvijose :) :)

Tiksliai neatmenu, bet atrodo man kad ir turimam kempe mano (kuhtreiber, cekija) diodai lygiagretinti yra.

Siap jau kiekvienas dalykas, kuomet pasigilini, darosi idomus :)

O impulsiniai maitinimo saltiniai (beje, be PWM reguliavimo normaliai nedirba arba labai sunku padaryti ir tik mazos galios) gana idomus savo reguliavimo galimybemis ir mazais gabaritais. Pats tokiu nesu bandes i 220V jungiamu daryt, nes savo "lipinius" tiesiai i rozete kisti nedrasu :) O is 12V, kiek atmenu, budavo ir gerai veikianciu.

Be tiristoriaus, dar gana idomus impulsinis stabilizatorius. Kazkada terlinaus su tokiu zingsniniu varikliu valdymams. Siap gal ir akumuliatoriams kraut idomus butu, bet kas zino. Tiristorius, ko gero, patikimiau.

O dabar tavos nuomones noriu. Kodel nivai arba belarusui tier itampos keitikliai akumuliatoriaus nedakrauna? Cia but galima sumeistruot koki teisingai veikianti ir parduot zmonems, kad jiem tu akumuliatoriu keitaliot nereiketu. Visa krovimo rezima galima su kokiu mikroprocesorium reguliuot.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • Atsakymai 301
  • Sukurta
  • Paskutinis įrašas

Daugiausiai įrašų parašė

Daugiausiai įrašų parašė

Paskelbtos nuotraukos

Na ką dar vieną myslę "nobelio premijai" užduosiu. Įdėjo man opelin xenonus ir prasidėjo mistika. Įjungus trumpas mirksi kaip svarkė kol kairė užgesta, dešnė baigia mirksėt kokius 15km pravažiavus. Bet...jei ijungiu trumpas prieš užvesdamas variklį pakankamai daug šansų kad degs normaliai, jei dar galino lango šildymą ijungiu tai gan stabiliai šviečia :eusa-think:

na tai kokios mintys kur ieškot problemos šaknies? Čia jum ne voltus palaidam kabelije matuot :)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ar tik tie ksenonai nebus Made in SuiChuiVČiaj? Bijo įtampos šuolių ir tiek, o mašininis generatorius toli gražu ne idealias įtampos ir srovės kreives duoda. Normaliai tikriausiai krovimas koks ~15 V, kai įjungi galinio stiklo šildymą, arba šviesas dėl to krenta srovė ir įtampa, gal tada lieka įtampa sistemoje ~14V ir tavo ksenonai jau "pasileidžia".

Aš tokioj vietoj bandyčiau tikrinti, kaip ksenonai veikia prie skirtingų įtampų (12; 13; 14V).

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na ką dar vieną myslę "nobelio premijai" užduosiu. Įdėjo man opelin xenonus ir prasidėjo mistika. Įjungus trumpas mirksi kaip svarkė kol kairė užgesta, dešnė baigia mirksėt kokius 15km pravažiavus. Bet...jei ijungiu trumpas prieš užvesdamas variklį pakankamai daug šansų kad degs normaliai, jei dar galino lango šildymą ijungiu tai gan stabiliai šviečia :eusa-think:

na tai kokios mintys kur ieškot problemos šaknies? Čia jum ne voltus palaidam kabelije matuot :)

Mesk juos na*** ir galvos neskaudės.Aš ištvėriau 2 dienas trumposioje,po to dar 3 dienas ilgosiose ir dabar,jau pusantrų metų kabo ant vinies.Gal reikia kam (H1)?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na dar paskaninkim užduotį tokie pat xenonai (nuo žodžio xerovenai) sudėti į 12 faktiškai identiškų mašinų dar vienai (naujasnis modelis) bando mirksėt ktom ne.

P.S taupydamas brangų jūsų laiką pasakysiu kad maitinimo blokeliai ir lemputės keisti n kartų

kai kuriose masinose buna problema su xenon nes jie ima maziau elektros ir kompas tada meta klaida... as nelabai nusimanau elektroj bet draugui buvo kazkas panasaus tai dejo kazkokius "apgavikus" kad truputi daugiau elektros imtu ir viskas tuo baigesi... o siaip kinietiski xenon yra loterija, as nusipirkau ir metai jau jokiu bedu, draugas nusipirko pakeite per garantini pora lempuciu, pora blokeliu ir atrodo viskas gerai... na nzn kaip Jums bet man xenon daug geriau nei paprastos, aisku dejau tik trumpas, ir keiciau faras, bet faras dejau ne kinietiskas o is sroto originalias hella kurios specialiai pritaikytos xenonam, tai spinduliuka lauzia idealiai :)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Trifaziam (7,5kw) varikliui noriu pasijungi ampermetrą. Ar jį reikia jungti ant fazės, ar ant nulio, kad man teisingą srovę rodytų?

Reikia jungt per srovės trafą,ant vienos iš fazių.

na per sroves trafa galima.. bet per sunta (paprasta mazo nomilano varza, arba tiesiog nichromo vielos gabala) kur kas paprasciau. Ir tuomet ant sunto pajungus apermetra matuojama (is tikro matuojama ant sunto krintanti itampa). Jei tik siaip pasimatuot labai geras daiktas sroves matavimo reples (neatmenu kaip vadinasi tiksliai, pigiausios apie 70lt). Tada nerekia laidu atjunginet, galima palygint kaip skirtingomis fazemis teka srove. Tik tiek jog pigiausios tinka elektros varikliams, kaitinimo elementams matuot. O jei bandysi matuot elektronnius prietaisus gali rodyti neteisingai, taip pat nematuoja nuolatines sroves.

Kas apie ksenonus tai man panasu jog tie kinietiski blokeliai tersia triuksmais automobilio elektros instaliacija. Logiskas paaiskinimas - ijugus gana didele apkrova (lango sildyma) sie triuksmai sugeriami toje apkrovoje ir viskas veikia geriau. Beje, jie gali gadinti ne tik radijos darba, bet ir generatoriaus itampos reguliatoriaus, del ko gali atsirast itampos svyravimai. Paprasciausias sprendimas - LC filtras kiekvienam is maitinimo saltiniu. O dabar kas tai yra ir kaip padaryt. Reikalingas droselis (rite). Kiek mH induktyvumo nenumanau, bet turetu tikti ta, kuri naudojama garso aparaturos crosfaderyje ir zemadazniui garsiakalbiui nupjauna aukstus daznius. Prastos kokybes droselis, is nedaug apviju storos vielos ir metaline sedimi tikrai tiks (toki galima drasiai lupt lauk is crosfaderio, jo vietoje pastacius dideli, to pacio nominalo, is labai storos vielos, bet be jokios serdies). Ji jungiam ant laido maitinancio ksenonus. Tarpe, po jo, bent 5uF talpos neelektrolitini kondensatoriu, o po to ksenonus. Salia didelio neelektrolitinio dar galima pridet kokiu 100uF talpos elektrolitini reikalui pagerint, bet vien juo apsiribot negalima, nes jie turi savybe "nereaguot" i aukstus daznius. Ir nepamirstam ksenonu maitinimo saltinio korpusa geai sujungt su auto korpusu. Laidas tarp filtro ir ksenono galimai trumpesnis.

Nzn, mano mintys tokios, bet su ksenonais reikalu turejes nesu. Tai cia tokia filosofija. Idomu ka elektronas galvoja :)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ledus kas susidėjo tai rodė, kad lempotė perdegė su xerovenais klaidų nemėto

kai šviečia tai tikrai gerai šviečia (tiesa ir radiją glušina) taigi prieš kabindamas ant cviako palauksiu marazo ir elektrono nuomonių ;):D

Manau neprošalį būtų nuėmus generatoriaus``šokoladą``pažiūrėti ar neapdegę kontaktiniai žiedai(kur liečiasi angliukai),ar nestringa tie angliukai lizduose ir jų spyruokles,jei apdegę žiedai ,juos nušlifuok.Paprasčiau būtų,kaip čia minėjo pabandyti pakeisti visą generatorių.Jei nepadės pabandyk prie xenonų prijungimo vietos pajungti kondensatorių,47 000 mkf 25v ar didesnės talpos,(stiprintuvuose rusų stovėdavo aliuminiai ``kubiliukai``,dabar pacanai disesnius deda prie stiprintuvų)mano draugui padėjo panašiu atveju,ir akumuliatoriaus krovimas pašvelnės,ir kuriant taip nekankins momentine srove akumuliatoriaus,o pliusinius xenono laidus perverk per feritinį žiedą iš seno kompo maitblokio(skersmuo 27 mm,geltonas apvyniotas stora viela)6-9 kartus,tai turėtų mačyti radijos glušinimui.Radjai yra parduotuvėse filtrų atskirai,tik pažiūrėk koks standartinis saugiklis radijoje ,tiek amperų ir filtrą prašyk,ten jungiasi paprastai.Kai įjungsi xenonus po kelių minučių degimo pačiupinėk visas sujungimo vietas,ir jei kuri karšta sutvirtink sujungimą.Į tavo xenonus nesiteikė įdėti filtrus,matyt vielos ir kondensatorių kitaicai pritrūko.Ar radijos``glušinimas``nuo variklio apsukų priklauso,ir kas per glušinimas?Dingsta stotys,ar zyzia?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Jeigu automobilis gerokai naujesnis (nuo 2000 ir aukštyn), jame jėgos grandines dažniausiai komutuoja ne elektromagnetinės relės, o blokas su puslaidininkiais raktais (pvz BMW E39 LCM blokas, kuris komutuoja visas šviesas, plius atlieka srovės dydžio monitoringą ir esant neatitikimui atjungia "blogą" atšaką). Siauraakiški ksenonai tikrai skleidžia daug trukdžių per maitinimo grandines, tuo sukeldami šviesų bloko klaidingą darbą. Per mažas srovės naudojimas irgi būna problema. Tam apeiti naudojami "apgavikai". Pabandyti pastatyti filtrus, kaip rašė marazas, irgi mintis, nors kiek teko ardyti keitiklį, filtrai viduje buvo.

Aš kol kas naudoju siauraakiškus H1 trumpose šviesose ( sudėjęs į BMW), bet , kadangi mano auto morališkai pasenusi ir šviesas joje komutuoja senos geros relės - problemų nekyla. Šviesos sureguliuotos tinkamai, žmonių neakinu. O apšvietimo efektas nepalyginamai geresnis, nei halogeninių lempučių.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ledus kas susidėjo tai rodė, kad lempotė perdegė su xerovenais klaidų nemėto

kai šviečia tai tikrai gerai šviečia (tiesa ir radiją glušina) taigi prieš kabindamas ant cviako palauksiu marazo ir elektrono nuomonių ;):D

Nežinau,kur tu tą gėrį matai?Kad gražu,na gal ir gražu,bet,kad šviesa apgaulinga,tai irgi faktas.Bent jau 4300 kelvinų būtumėt susidėję.O tai dabar tie 6000 aiškiai matosi,kad šviesos tiurlinginės murlinginės ir tokiai rimtai firmai,kaip DP įvaizdį garantuotai gadina.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Trifaziam (7,5kw) varikliui noriu pasijungi ampermetrą. Ar jį reikia jungti ant fazės, ar ant nulio, kad man teisingą srovę rodytų?

Reikia jungt per srovės trafą,ant vienos iš fazių.

Ampermetrą aš jau turiu iš seno rusiško grūdų malūno paleidimo spintos (standartinis rusiškas, juodas korpusas, iš priekio ciferblatas nuo 0 iki 3, apačioje užrašas X10A (max. 30A). Nugaroje tik du kontaktai užveržiami veržlelėmis. Kaip suprantu, šuntai ir visa kita jau pas jį viduje. Tiesiog reikia nuosekliai pajungti vieną laidą. Dabar galvoju - jei jungsiu fazės laidą, tai man rodys tik vienos fazės srovę... Ką, aš kitų fazių sroves turėsiu pats atspėti (priimdamas, kad jomis teka tokia pat srovė)? Užtai ir susibalamutinau, kad man paprastas ampermetras kažko nedarodys, tai galvoju jungti ant nulio, kuris visas tris fazes "maitina", tik ar nesigaus piššš...

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Trifaziam (7,5kw) varikliui noriu pasijungi ampermetrą. Ar jį reikia jungti ant fazės, ar ant nulio, kad man teisingą srovę rodytų?

Reikia jungt per srovės trafą,ant vienos iš fazių.

Ampermetrą aš jau turiu iš seno rusiško grūdų malūno paleidimo spintos (standartinis rusiškas, juodas korpusas, iš priekio ciferblatas nuo 0 iki 3, apačioje užrašas X10A (max. 30A). Nugaroje tik du kontaktai užveržiami veržlelėmis. Kaip suprantu, šuntai ir visa kita jau pas jį viduje. Tiesiog reikia nuosekliai pajungti vieną laidą. Dabar galvoju - jei jungsiu fazės laidą, tai man rodys tik vienos fazės srovę... Ką, aš kitų fazių sroves turėsiu pats atspėti (priimdamas, kad jomis teka tokia pat srovė)? Užtai ir susibalamutinau, kad man paprastas ampermetras kažko nedarodys, tai galvoju jungti ant nulio, kuris visas tris fazes "maitina", tik ar nesigaus piššš...

Manau praeik su Dico replėmis(elekrikai su jomis tikrina ar kas neturi atskirai fazės pasijungę,manau paprašius paskolins)visas tris dirbančio variklio fazes ir žinosi ar vienodai naudoja,o paskui kontroliuodamas vienos fazės apkrovą galėsi spręsti apie visą variklio apkrovą dirbant.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ledus kas susidėjo tai rodė, kad lempotė perdegė su xerovenais klaidų nemėto

kai šviečia tai tikrai gerai šviečia (tiesa ir radiją glušina) taigi prieš kabindamas ant cviako palauksiu marazo ir elektrono nuomonių ;):D

Manau neprošalį būtų nuėmus generatoriaus``šokoladą``pažiūrėti ar neapdegę kontaktiniai žiedai(kur liečiasi angliukai),ar nestringa tie angliukai lizduose ir jų spyruokles,jei apdegę žiedai ,juos nušlifuok.Paprasčiau būtų,kaip čia minėjo pabandyti pakeisti visą generatorių.Jei nepadės pabandyk prie xenonų prijungimo vietos pajungti kondensatorių,47 000 mkf 25v ar didesnės talpos,(stiprintuvuose rusų stovėdavo aliuminiai ``kubiliukai``,dabar pacanai disesnius deda prie stiprintuvų)mano draugui padėjo panašiu atveju,ir akumuliatoriaus krovimas pašvelnės,ir kuriant taip nekankins momentine srove akumuliatoriaus,o pliusinius xenono laidus perverk per feritinį žiedą iš seno kompo maitblokio(skersmuo 27 mm,geltonas apvyniotas stora viela)6-9 kartus,tai turėtų mačyti radijos glušinimui.Radjai yra parduotuvėse filtrų atskirai,tik pažiūrėk koks standartinis saugiklis radijoje ,tiek amperų ir filtrą prašyk,ten jungiasi paprastai.Kai įjungsi xenonus po kelių minučių degimo pačiupinėk visas sujungimo vietas,ir jei kuri karšta sutvirtink sujungimą.Į tavo xenonus nesiteikė įdėti filtrus,matyt vielos ir kondensatorių kitaicai pritrūko.Ar radijos``glušinimas``nuo variklio apsukų priklauso,ir kas per glušinimas?Dingsta stotys,ar zyzia?

aš labiau linkęs įtarti "šokoladą"

patenkinsiu smalsumą dėl glušinimo žinių radiją be šansų paklausyt triukšmauja visus kitus normaliai (tiesa tame vokiškame moskvičiuja ir radijuška kaip maskvičiaus)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ir visgi, o kaip su nuliu? Ar per jį ne didžiausia, t.y. vardinė variklio srovė tekės? Nenukeps mano ampermetras? Kad varikliui dirbant, nuliu srovė eina, tai tiiiikrai žinau. Jei kiti nežinot, galit patikrinti (be parankinių priemonių) ;):icon-confused:

Jei variklio apvijos pamirkusios ir nutekėjimas normalus,įžeminimas-įkastas cinkuotas kibiras,tai prikišus atbulą dešinę ranką stovint ant dešinės kojos(saugumo sumetimais),galima bus greitai atsisėdus įsitikinti ir be parankinių priemonių :D:icon-wink:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ir visgi, o kaip su nuliu? Ar per jį ne didžiausia, t.y. vardinė variklio srovė tekės? Nenukeps mano ampermetras? Kad varikliui dirbant, nuliu srovė eina, tai tiiiikrai žinau. Jei kiti nežinot, galit patikrinti (be parankinių priemonių) ;):icon-confused:

nuliu nieks neteka. atjung, ir motoras suksis. nulis sitoj vietoj kaip izeminimas veikia.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ir visgi, o kaip su nuliu? Ar per jį ne didžiausia, t.y. vardinė variklio srovė tekės? Nenukeps mano ampermetras? Kad varikliui dirbant, nuliu srovė eina, tai tiiiikrai žinau. Jei kiti nežinot, galit patikrinti (be parankinių priemonių) ;):icon-confused:

nuliu nieks neteka. atjung, ir motoras suksis. nulis sitoj vietoj kaip izeminimas veikia.

Sujunk apvijas trikampiu(be vidurinio taško)ir nereikės matuoti.Dabar pas tave sujungta žvaigžde.Manau kuo didesnis įtampų skirtumas tarp fazių tuo didesnę srovę ant nulio turėsi.Tiksliau ne nulis o neutralė.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti



×
×
  • Create New...