Jump to content

Asiniu kombainu reguliavimai


Algis...

Recommended Posts

Tiksliausiai reguliavimo procesą apibūdino tas austras su kuriuo visą savaitę po Lietuvą vėžinausi. "kai žinai kaip veikia kombainas ir kas jame vyksta, galvoji kaip tą grūdą išlukštent ir atvaryt į bunkerį". Taigi ir pradėkim nuo pagrindų. Įsivaizduokim, kad rotorius tai mėsmalė (sraigtinis transporteris)Jo pralaidumas priklauso (labai supaprastintai šnekant) nuo greičio kuriuo jis sukasi ir tarpo tarp būgno ir pobūgnio. Kuo greičiau sukasi rotorius tuo greičiau pravaro masę link galo. Kuo mažesnis pobūgnio tarpas tuo mažiau masės jame telpa irgi juda greičiau. Jei padavimas kg/s yra mažesnis nei rotoriaus kaip sraigto našumas jis bus pustuštis ir šiaudai jame tabaluosis kaip kojinės skalbimo mašinoj, kūlimas bus silpnesnis jei visai bus koks nors. O kaip kolega Gatawas visiškai teisingai pastebėjo, rotorius turi būti pilnas, kad trintųsi šiaudas į šiaudą, grūdas į grūdą. Tai yra vienas iš esminių skirtumų nuo tangentinio kūlimo aparato. Jei su tangentiniu aparatu sumažinus važiavimo greitį, pobūgnio tarpą ir dar padidinus būgno apsukas kūlimas bus gerokai agresyvesnis, tai su rotorium reiktu viską daryti atvirkščiai.1 Padidint masės tiekimą (t.y važiavimo greitį) 2. Atidaryti pobūgnį (pobūgnis masę stabdo o spragilas varo, taigi padidinus tarpą gaunasi didesnis greičių skirtumas tarp išorinio ir vidinio masės sluoksnių t.y trintis, ko mums ir reikia) 3 mažinti rotoriaus apsukas, kad masė ilgiau užsibūtu rotoriuje.

Lendam giliau. Kadangi rotorius nuo mėsmalės skiriasi tuo, kad turi perforuotą dugną (pobūgnį) dalis masės pro jį prabyra ant valomosios. taigi einant nuo rotoriaus priekio link galo masės kiekis mažėja, tuo pačiu mažėja ir trintis t.y kūlimo intensyvumas. iš principo to ir reikia, kad per daug nesutrupintu šiaudų ir neapkrautu valomosios. Keičiant pobūgnių pralaidumą (pvz. dedant tankesnius ar retesnius pobūgnius) galim Įtakoti kūlimo agresyvumą. Pvz jei mažas derlingumas ir sunku užpildyti rotorių galima įdėti tankesnius pobūgnius, taip sumažėja jų pralaidumas ir galima užpildyti rotorių važiuojant protingu greičiu.

Na manau užteks pradžiai :techie-reference:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na jo tas austras ir mano kombainioka pramyklino tiek jog uzteko , kad sunui vizdziai issiplestu :lol: . Taigi esme tokia kad reikia rotoriu prikimsti kaip vedara koki :icon-wink: Siandien tuo galutinai isitikinau, kur tik duodi greicio tai ir nuostoliai mazeja ir kuliasi daug svariau. Su pobugniais tai dar reiktu pazaisti, kad pagaut geriausia varianta.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na jo tas austras ir mano kombainioka pramyklino tiek jog uzteko , kad sunui vizdziai issiplestu :lol: . Taigi esme tokia kad reikia rotoriu prikimsti kaip vedara koki :icon-wink: Siandien tuo galutinai isitikinau, kur tik duodi greicio tai ir nuostoliai mazeja ir kuliasi daug svariau. Su pobugniais tai dar reiktu pazaisti, kad pagaut geriausia varianta.

o tai tradiciniam kulimo aparatui greitis daro itakos ar nelabai? :eusa-think:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ašinių kombainų temoje (kur su dziedu apie pralaidumą ginčijomės) buvau įdėjęs profesoriaus darytą grafikėlį kaip kinta nuostoliai priklausomai nuo greičio/masės padavimo jis maždaug U formos iki tam tikro greičio nuostoliai mažėja po to pradeda didėti

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

o tai tradiciniam kulimo aparatui greitis daro itakos ar nelabai? :eusa-think:

na pamastom kaip veikia tangentinis aparatas. Tarkim paliekam tą patį tarpą ir tas pačias būgno apsukas, bet didini greitį? Tai maždaug tas pats kaip tarp valcų pastumti daugiau masės, padidėja jos tankis. Kaip kulia tangentinis būgnas? Suspaudžia trina ir atleidzia. Taigi jos tankis nuolat kinta todėl grūdai gali išbyreti. Kas gaunasi sudėjus šituos faktus?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Algi jei nesunku ,tai parasyk kokioj kulturoj bandet ir parametrus virsutinis apatinis sietas rotoriaus greitis vejas pobugnio tarpas ir mazdaug koks kulturos derlingumas aciu

Na pirmiausia tai pas jį pobūgniai sudėti pagal "Austrišką" sistemą, kalbėjom aie ją su tavim

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na su rotorium tokie zaidimai su reguliavimais , kad paliginciau tas pats kaip su moterim reikia pasiruosi tam smagumui :icon-wink: . Bet uztat buna smagu :icon-wink::lol: . Taigi atsireguliavus tinkamai taipogi smagu :icon-wink: Kuliu kviecius apie 7-8t/ha, dregme 15 , greitis 6,5km/h ,virs sietas-16, apatinis-12, rotoriaus greitis-880, vejas-1100, tarpas pobugnio 5. Vas kvieciams reiketu didesnio kulimo agresivumo nors agresija nepamaisytu ir zm kv. Istikruju dar neradau priimtino varianto siemet, pernai kazkaip su kvieciais nebuvo problemu o va siemet kada isleido papildomus uglius tai jie sunoko veliau ir nenori nusikult.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na jei jau užvedėt ant temos tai dar truputis teorijos apie rotorius ;)

Jau rašiau, kad kuo didesnis tarpas tuo daugiau trinties gaunam dėl skirtingų reičių viduje ir išorėje, tačiau tai gali pakišti koją iš kitos pusės, per daug atidarius pobūgnį šiaudai per lėtai juda pobugniu ir gali užkimšti tarpus tarp virbų, o jei dar zaliankos yra (turbūt nuo to ir atsirado kalbos apie rotorių kulimą kai šlapią). Nuo to yra trys vaistai:

1 padidinti rotoriaus apsukas (bet jei labai jau smarkiai atidarytas pobūgnis tai jau nebepadės)

2 uždaryti pobūgnį

3 pakeisti pobūgnį retesniu.

na tai tik sausa teorija laukuose dirbant geriau matyt. . Pvz Algio atveju galima bandyti pradaryt pobūgnį tiek, kad variklis (ty rotorius) pilnai apsikrautu prie 7km/h, jei reikia tai ir apsukas šiek tiek padidinti. Jei po to atsiras nuostoliai per rotorių bet kada galima grgryžti prie jau patikrinto varianto

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na su rotorium tokie zaidimai su reguliavimais , kad paliginciau tas pats kaip su moterim reikia pasiruosi tam smagumui :icon-wink: . Bet uztat buna smagu :icon-wink::lol: . Taigi atsireguliavus tinkamai taipogi smagu :icon-wink: Kuliu kviecius apie 7-8t/ha, dregme 15 , greitis 6,5km/h ,virs sietas-16, apatinis-12, rotoriaus greitis-880, vejas-1100, tarpas pobugnio 5. Vas kvieciams reiketu didesnio kulimo agresivumo nors agresija nepamaisytu ir zm kv. Istikruju dar neradau priimtino varianto siemet, pernai kazkaip su kvieciais nebuvo problemu o va siemet kada isleido papildomus uglius tai jie sunoko veliau ir nenori nusikult.

tiek daug sietus atidaryti reikia? pvz maniskiam nh TF46 knygoje raso, kad virsutinis sietas turetu buti 8-10mm, o apatinis 6mm.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na ką gi pereinam prie sietų. Kalbant apie SUPERKOMBAINŲ sietų reguliavimą (kaip taisyklį visi didieji neturi kratiklių) yra sava specifika. Kombainų kurių našumas skaičiuojamas dešimtimis tonų per valandą sietai dirba labai intensyviai, todėl padidėjus nuostoliams nuo sietų nebūtinai reiškia, kad juos reikia uždaryti ir mažinti vėją, kaip jau esam pratę Masė sietų paviršiumi turi slysti, kaip ant oro pagalvės. Kalbant apie labai didelį masės kiekį reikalingas ir labai didelis oro srautas, kad tą masę pakeltu. Jei sietai per daug uždaryti ir vėjo srautas per silpnas visas masės sluoksnis per gerą sprindį, kartais dar storesnis, kaip vibro transporteriu nešama link kombaino galo. Natūralu, kad nuostoliai didėja kombainioras iš papratimo tuoj mažina viršutinio sieto tarpą ir vėją, nuostoliai niekur nedingsta tik dar labiau padidėja. Todėl bandant pasiekti įspūdingą našumą tenka "perlipti per save" ir atidaryti sietus gerokai daugiau nei rašo knygoje o švarumą derinti vėju.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 4 savaičių...
Dėl sietų, tai šitas variantas tinka ir kratikliam. Daugiau vėjo, atidarai sietus ir gali normaliu greičiu važiuot. Šitas variantas nelabai tinka vas. kvietrugiam, nes daug sunkių varpgalių eis į grūdus, tenka pridaryt sietus, kad nuvaryt juos į perkūlimą.

tas atvejis tinka didelio nešumo kombainams. Dėl vasarinio kvietrugio, na manau pakaktu uždaryti apatinį sietą, tada tuos vatpgalius į perkulimą neštu, nors su ašiniu pirmiausia pabandyčiau apsukas pamažint rotoriaus, kad ilgiau trintu. Keiso atveju gal netgi pristabdyt masę priekinėje rotoriaus dalyje.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • po 10 mėnesių...

Paprastas Klausimas: jei komabianas kainuoja 700 - 800k litu, kodel negali padaryt ta reguliavima ant autopiloto.. Na mazdaug atvaziavai i lauka, kokia 20 m pavaziavai, paspaudei knopke "calibrate" ir kombaino softas pagal visa naujausia teorija prisitaiko prie esamo paselio. siais laikais tikrai manau nesunku padaryt.

Na ok, galima butu ivesti kultura, kad palengvint ta darba.. o tada po to kalibravimo, galima paciam kombainistui fine tunning kaip ant radijos padaryt. vot tada butu produktas. O dabar sumokejai litus, ir tada zaisk nezaides.

jeigu asiniam riekia mases, idet ikyru garsa kuris pradeda signalizuot kai krypstama nuo optimumo ir tiek.. ar jus norit pasakyt, kada jeigu ukininkas dirba normalai, vasariniai kvieciai pasvalyje, labai skirsis nuo birzu ir panasiai.. reguliavimas bus toks pats. piktzoletumas - kitas reikalas, bet jei investuoji rimta piniga i kombaina, tai manau piktzoliu neaugini.

tikrai nezinau kodel kombaina neina ta linkme.. kainas kurias jie kainuoja tai tikrai galetu sau leisti pamastyt siek tiek.. realiai kombainistas kombaine turetu sedeti tik del vieno reikalo - kad pervarytu is vieno lauko i kita :), nes netgi krasta pasiemes kombainas turetu pats viska ir nupjaut, technologija jau yra :)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Paprastas Klausimas: jei komabianas kainuoja 700 - 800k litu, kodel negali padaryt ta reguliavima ant autopiloto.. Na mazdaug atvaziavai i lauka, kokia 20 m pavaziavai, paspaudei knopke "calibrate" ir kombaino softas pagal visa naujausia teorija prisitaiko prie esamo paselio. siais laikais tikrai manau nesunku padaryt.

:eusa-doh::eusa-doh::eusa-doh:

jei jau paaukojai kombainui apie 800 tukst nesvarbu koks gamintojas, bet man rodos jau yra pas daugeli:

1. ACS (Automatic crop settings) tai yra automatinis kulturos parinkimas kai atvaziavus i lauka pasirenkama kultura (mieziai rapsai bla bla bla) ir atitinkamai pagal tai kombainas perreguliuojamas pasirinktai kulturai, belieka tiktai kaip ponas saket:

"fine tunning kaip ant radijos padaryt"

papildomai prie viso sito galima atskirai uzsiprogramuoti tris skirtingas perstatymo programas, kurios vienu mygtuko paspaudimu, pakeis kruva parametru pradedant lenktuvu padetim, baigiant sietu tarpeliais

2. Intellicruise sistema tai kada kombainas keicia vaziavimo greiti priklausomai nuo apkrovos

3. automatinio vairavimo yra bent keletas rusiu tiesa ne viena nemoka gale lauko apsukti :lol:

na ponas lyg ir gaunat viska ko norejot :)

p.s. viskas skamba graziai, bet, kad ir kaip noretume javapjute be zmogaus dar tolokai :icon-cool:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Ot zmoniu norai , tinginiais tuoj tapsim ir pradesim svajoti , kad ir vaikus kokia "sistem control" darytu :lol::icon-wink: . Beje as ir noreciau tureti galimybe su kombainu perskrysti is lauko i lauka , nei tau chederio kabineti , nei kelije vieta dalintis su auto :icon-wink:

p.s asmeniskai as uz naujas technologijas bet tobulas.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti



×
×
  • Create New...