Jump to content

Ateities transportas


Bulvinykas

Recommended Posts

Tai kaip gi keliausime po benzinu/dyzeliu varomų automobilių eros? O gal kas mano, jog nieks nesikeis?

čia pradžiai diskusijos perkėliau keletą minčių iš kitos temos.

Bulvinykas rašo:

shaulinis rašo:

velnias žino kaip ten yra Europa pagaliau susitarė, kad iki 2020 10 transportui naudojamo kuro bus iš atsinaujinančių šaltinių (nebūtinai biokuras geli būti ir iš šiūkšlių gaminamos dujos ar dar ką sugalvos) bet kainos kilo visam pasaulyje. manau tai daugiau susiję su žydų arabų reikalais, pabrango nafta ir kitas žaliavas patempė.

Tai buvo susieję su karu ir dujų problemom, bet šią savaitę griūvančios ekonomikos viską gražino į vietas. Grūdai (ypač soja) brangsta visai dėl kitų priežasčių. Ir tas kilimas labai jau netvirtas, nes didžiausios naujienos kol kas tik apie orus. Biokuro gamintojai pvz JAV už kukurūzus moka gerokai daugiau už biržos kainą, bet jie šiuo metu nėra patikimi partneriai ūkininkam. Ir jei atvirai, tai visos tos kalbos apie atsinaujinančius energijos šaltinius yra tik savęs apgaudinėjimas, mano nuomone. Ateina galas automobilio erai.

Na tu čia drėbtelėjai ir ne pagailėjai gal vidaus degimo varikliui (tokiam kokį žinom dabar) bet ne automobiliui kaip faktui.

Dėl atsinaujinančių resursų manau, kad kalbos ape atšilimą tik burtai, tam, kad atsisakyt arabų ir rusų naftos (kokiam velniui stiprioms ekonomikoms tuos darmajedus maitint. (turiu omenį, kad klimato atšilimo klausima ir kitais būdais galima spręsti)

taip kad atsinaujinančių (tame tarpe ir biokuro) neskubėčiau nurašyt

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

  • Atsakymai 54
  • Sukurta
  • Paskutinis įrašas

Daugiausiai įrašų parašė

Daugiausiai įrašų parašė

manau reiktu kalbeti apie tolima ateiti, seip mano asmenine nuomone kad artimiausius 20metu niekas nesikeis, bet is geriausiu technologiju ateiciai as matau vandenili.

O is kur bus gaunama energija vandeniliui isgauti? :D

Iš atominių elektrinių :) Šiaip aš irgi ateitį įsivaizduoju tik su vandeniliu.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

manau reiktu kalbeti apie tolima ateiti, seip mano asmenine nuomone kad artimiausius 20metu niekas nesikeis, bet is geriausiu technologiju ateiciai as matau vandenili.

O is kur bus gaunama energija vandeniliui isgauti? :D

Iš atominių elektrinių :) Šiaip aš irgi ateitį įsivaizduoju tik su vandeniliu.

Vienintele, nors irgi nelabai viliojanti iseitis. Bet jei jau pagamini elektra, kam dar ja versti i kita energijos rusi? :icon-confused:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

manau reiktu kalbeti apie tolima ateiti, seip mano asmenine nuomone kad artimiausius 20metu niekas nesikeis, bet is geriausiu technologiju ateiciai as matau vandenili.

O is kur bus gaunama energija vandeniliui isgauti? :D

Iš atominių elektrinių :) Šiaip aš irgi ateitį įsivaizduoju tik su vandeniliu.

Vienintele, nors irgi nelabai viliojanti iseitis. Bet jei jau pagamini elektra, kam dar ja versti i kita energijos rusi? :icon-confused:

nes su mazu kiekiu elektros energijos ir vandeniliu galima gauti daug daugiau energijos :icon-wink:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

kas bus po 20 metų neverta spėlioti nes visokių dar technologijų gali atsirasti. Faktas kad dar yra rezervų energijos panaudojimo efektyvumui didinti. Visi tie energijos virsmai tik papildomus nuostolius sukuria. transportuot naftą, iš naftos destiliuot benziną ar dyzelį, tada transportuot į kolonėles, tada degint degalus ir juos versti mechanine energija, dalį jos vėl paversti elektros energija. ir čia tik labai grubiai pavardinti energijos virsmai. Taigi rezervų yra

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Spėčiau, kad vystimasis toliau eis tobulėjimo ir ekonomiškumo linkme, o kad atsisakusime naftos produktu, - niekaip nesutikčiau, perdaug ne tik mes prie savo automobiliukų bet ir Arabų šeichai brie savo juodojo aukso biznio prisiriše....

neleis dabartiniu masinu gamyklos leisti tu vandenilio varomu nes is ju bizni atims

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

seip vandenilis yra labai patrauklus kuras ir nera jis toks pavojingas, ta prasme pavojus galima sumazinti, beje benzinas irgi akankamai sprogus.

bet vat kad dauguma sekmingu projektu uzkisti i arabu stalciu tai taip, bet kazkada atsibos moketi dolerius kitiems i kisena ir prades ieskoti geru technologiju (pvz EU).

o man atrodo kad ir i varikli padavus nedideli kieki ispurksto vandens pageres jo darbas bet labai sutrumpes eksplotacijos laikas.

seip nezinau bet taupumo linkme manau dyzeliniu varikliu nelabai yra galimybiu (noru) kur tobulinti. pvz ir tas pats AdBlue kam tobulinti varikli jei galima pigiai perkelti ant vartotojo.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Dyzeliu ekonomiskumo srityje labai daug daroma, kad ir tas pats turbocompound (buvo kazkur tema)

nors ne tame esme, kad kadanors atsisakysim naftos tai faktas, bet pries tai reikia ismokti kaip galima efektyviau isnaudoti energija, kokia bebutu naftos pamaina tikrai nebus tokia pigi ir lengvai prieinama. Cia kaip tam Discovery rolike sako, kad greitu laiku ismoksim daryt akmenimis varoma masina, bet tada tik laiko klausimas kaip greitai sudeginsim visa zeme su tokiu vartojimu :icon-wink:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Na mano kuklia nuomone ne vandenilis o elektra turetu varyt ateities automobilius. Elektra labai saunu vazineti po miesta, kai stovi vietoj, niekas nevyksta, niekas nesisuka, energijos sanaudos artimos 0. Beda ta kad dar nera tokiu bateriju kurios atlaikytu bent 800km distancija (manau padorus atstumas). Jau yra sukurta Tesla Motors serijinis modelis, su 200 kw berots varikliu, 100 km/h per 4s, max greitis virs 200, ko daugiau reikia? Na tik beda ta kad su juom galima iveikti iki 400km atstuma, tai cia kol kas antras pagal diduma minusas. Pirmas pagal diduma minusas but kaina, kaip tokiam paprastam automobiliui 100k baksu, o europoj dar geriau 100k euru yra milziniski pinigia, aisku taip yra todel kad cia naujove, nera konkurentu ir pan.

Dabar pranasumai pries vandenili: vandenilio kaina labai didele (gal kas mane pataisys, bet kiek man zinoma tai apie 9 lt/l cia vokietijoj buvo), elektromobilis mieste nepamainomas, nes naudoja energija tik tada kai vaziuoja, stovint nieko. 100 km kaina iseina keliu litu ribose, elektros varikliui (ar varikliams, nes ateityje manau bus atskirai kiekvienam ratui) nereikia tepalo ir dylanciu detaliu zymiai maziau nei vidaus degimo varikliuose, sukimo momentas milziniskas, apsukos taippogi (tesla variklis sukasi iki 14k rpm)

Tai vat tokia mano nuomone, technologijos vietoj nestovi ir net nepastebesim kaip kinieciai prades masiskai gaminti elktromobilius su normaliom charakteristikom.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Nenoriu aš čia būt vienas prieš visus, bet kažkaip neišgirdau nei vienos minties apie tai, kad galbūt reikės ateityje (ir daug artimesnėje nei atrodo) iš esmės keist gyvenimo būdą visiems. Nes dabar energiją švaistom į kairę ir dešinę, o jokios rimtos alternatyvos neturim. 10 proc. kuro pakeist per 11 metų į biokurą - tai nieko nepakeis iš esmės. Pirminiai tikslai buvo 20proc, bet sumažėjusios naftos kainos klaidingai nuteikė žmones ir valdžią, kad nieko baisaus čia su ta nafta nėra. Amerikonai gruodį vėl pradėjo pirkt pikapus ir SUV'us. O naftingo smėlio kasyba Kanadoj jau sužlugo, Meksikos Cantarell telkinys (antras pagal dydį po Saudo Arabijos Ghawar'o) per paskutinius metus prarado apie 30 proc. Nauji projektai šiuo metu nevyksta ir vargu ar kada vyks, nes pinigėlių nėr. Per šitą naftos piką sunaikinta finansai, o kas nukentės per kitą? Taip kad važinėkitės kol galit :icon-wink:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Niekas tiksliai negali pasakyti kada baigsis nafta (tuo paciu ir vidaus degimo variklio varomo naftos produktais era) po 50 ar po 100 metu (bijau kad mes to nesulauksime), nes niekas tiksliai nesako (del suprantamu priezasciu - per daug dideli pinigai sitam versle) ir nesakys kiek jos dar liko. Apie 70 -uosius metus ir buvo paskelbe kad viskas naftos nebera... matom kad jau 40 metu praejo ir vel ta pacia giesme gieda "nafta baigiasi nafta baigiasi", bet vis atrandama dar didesniu telkiniu.

Dar vienas variantas, kuri uzmirstam kad geologines galimybes labai menkos musu- didziausias grezinys ketvirti Zemes plutos tepraduria, nors anot tu paciu geologu didziausi kiekiai naudingu iskasenu po pluta - magmoje ir giliau...

Na o jeigu vistik bus nuspresta atsisakyti vidaus degimo variklio tai pirmenybe as ir teikciau elektrai.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti



×
×
  • Create New...