Jump to content

GPS DUK


shaulinis

Recommended Posts

Prasidėjo pavasaris, pasipylė skambučiai ir klausimai apie GPSų nustatymus. tai vat ir gimė mintis apžvelgti keletą Dažniausiai Užduodamų Klausimų. Nesigilinsiu į konkrečių gamintojų menių parametrus. pabandysiu kaip galima paprasčiau ir suprantamiau esminius principus išaiškinti ir žargoną. Manau dažnas nusipirkęs tokį daiktą, palandžioja po menių o ten pilna visokių "keiksmažodžių" SBAS, WAAS/EGNOS SNR ir tt ir pan.

Kodėl ne TŪS temoje? Čia noriu padaryti vien tik apie palydovinę navigaciją ir nieko daugiau

Kas yra SBAS? - Satellite Based Augmentation System. Tai iš antžeminių bazinių stočių korekcinio signalo perdavimas per palydovus (dažniausiai geostacionarius). Lietuvoje ko gero labiausiai žinomos 3 SBAS sistemos tai : EGNOS, SF II ir OMNISTAR HP/XP. EGNOS nemokama OMNISTAR HP/XP mokamos

Kodėl EGNOS nemokama? Ji priklauso Europos sąjungai turi keliatą antžeminių bazinių stočių ir naudoja (šiandien) du geostacionarius (telefono ryšio) palydovus

tai tiek teorijos einam prie praktikos

belandžiodami po meniu manau rasite nustatymus kaip Minimum SNR Ką taii reiškia? SNR paprastai sakant yra iš geostacionaraus korekcinio palydovo gaunamo signalo stiprumą (patikimumą) nustatydami minimalią reikšmę apribojate aparatą kokio stiprumo signalą dar naudoti kokio jau nebe. iš praktikos SNR Lietuvoje retai kada viršiją 40 todėl nustatydamas minimalų leistina mažinu jį kiek leidžia aparatas (tarkim iki 35) tokiu būdu pralošiu tikslumo, bet laimiu patikimumo.

Dar rasite tokių keiksmažodžių kaip IOR (palydvas INMARSAT III ) ir AOR-E kas tai yra? Labai paprastai sakant tai Indijos vandenyno regiono korekcinis palydovas (kabo virš pusiaujo, virš indijos vandenyno) ir Atlanto Vandenyno Rytų regiono korekcinis palydovas retransliuojantis EGNOS korekcijas. Šeip specialistai pataria naudojant GPSą laukam matuoti naudoti abiejų palydovų signalus o vairavimui tik vieno, BET, yra vienas bet. kas naudoją GPSą kaip "mirksiuką" ir vairuoja rankomis ar naudoja kokį nors varikliuką vairavimui jau turbūt žino, kad anteną uždėjus ant traktoriaus kapoto virš priekinio tilto, traktorius kur kas mažiau "paišys kardiogramų" nei uždėjus anteną ant stogo. Jei antena ant kapoto, važiuojant iš pietų į šiaurę (pamenat korekciniai palydovai kabo virš pusiaujo taigi į pietus nuo Lietuvos. ) yra tikimybė, kad kabina užstos korekcinį palydovą, tačiau pasirinkus abudu... kokia didelė kabina bebūtu neužstos Atlanto ir Indijos vandenynų ;)

tai tiek pradžiai bus daugiau

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai žmonės ir turi skambinti, net varpais, jeigu servisas nepaleidžia ir nesukalibruoja. Tiek, kad pas kitą gamintoją tokių nesamonių suvedinėti nereikia. Paruošta iš karto viskas. Padargo plotis, nuo antenos iki traktoriaus ir padargo keletas parametrų. Ir naudokis į sveikatą :eusa-shifty:

P.S. ir apie savo minėtą "rūkymo" pusvalandį išlindęs iš po stogo gali pasvajoti :icon-wink: Dirbt reikia - rūkymui laiko nėra :lol:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Pratesiam toliau, kas yra tie korekciniai signalai kodėl vieni mokami kiti ne ir tt....

Veikimo principas visų tas pats eina ta pati NMEA koduotė skiriasi tik tai, kad EGNOS priklauso Europos šajungai, paprasčiau valstybinė organizacija su ribotais resursais turi keles antžemines stotis ir jų signalą transliuoja nemokamai. Yra privačių organizacijų kaip omnistar ar AT&T (SF II) jos turi kur kas daugiau stočių visame pasaulyje, gali pasiūlyti kur kas didesnį tikslumą ir už tai lupa pinigus (maždaug kaip nacionaliniai ir privatųs koduoti TV kanalai)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

aparatų yra labai skirtingų, net savadarbių. Tai ką čia rašinėju instrukcijoj kažin ar rasi, bet žinant tai bus lengviau orientuotis tiek instrukcijose tiek ir meniu. Toks ir yra šitos temos tikslas. Prisimink pirmas dienas kai susipažinai su kompu buvo daug neaiškumų, kas tas TAB, CTRL ir tt ir pan. Daug kas kas dabar tau atrodo elementaru. Taip pat ir čia įkirtus principus daug kas patampa elementaru ir savaime suprantama.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Žinau tik dvi daugiau mažiau veikiančias palydovų sistemas skirtas navigacijai, tai amerikonų GPS ir rusų GLONAS, jų pagrindu pagalbines, korekcines sistemas turi Europa EGNOS, amerikos oro transporto asociacija WAAS, ir Japonai azijos regionui. Nei trimblas nei topcon nei dar kuri iš tų firmelį SAVO signalo neturi. Antžeminių korekcinių stočių platesnis pasirinkimas, bet čia jau kalbam apie RTK arba VRS tinklus. Trimblo stotis naudoja LitPos sistema, Leica turo savo VRS tinklą, nežinau kaip topcon, bet paskutinį kart kai teko susidurti siūlė LitPos VRS naudoti.

Galima kalbėti apie antenų ir imtuvų gudrumą, bet čia jau atskira kalba, be to tam ir skirtas mano pirmas posmas, ką daryt, kad signalas netrūkinėtu.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

nebetelpu į langą

Apie leica iš principo nuomonė gera, patinka kai kurie jų sprendimai, kai kuriuos jų komponentus naudojam ir visai sėkmingai. Manau tai atsako ir į kitą klausimą; argalima maišyti skirtingų firmų gaminius? Taip jei žinai ką darai ir tai pagrinde liečia sudėtingas integruotas sistemas.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Įsijungi ir važiuoji, jis mokamų signalų nepriima, dėl nustatymų žr pirmą posmą

Aiškumas :eusa-clap: Dar vienas klausimas : šis aparatas turi vidinę GPS priėmimo anteną. Kokia situacija su ja, ar pakanka signalo ? Ar geriau iš karto pirkti papildomą išorinę ir ją montuoti ant kabinos stogo ?

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Gal neužtešiu temos su trupučiu pagrindų iš laukų matavimo :lol:

Kaip tvarkingai išmatuoti lauką, kad paskui būtų paprasta apdoroti duomenis deklaravimui (pvz. su Garmin GPS60):

1. palaukti kol GPS pagauna stiprų signalą (aparatas turėtų būti įjungtas po atviru dangumi ~5min)

2. atsistojate taške nuo kur pradėsite matuoti, Išvalote pėdsakus.(Spaudžiate Meniu->Tracks->Clear->Yes.)

3. Žygiuojate aplink lauką.

4. Gryžę į pradinį tašką, iš kur pradėjote matuoti, Išsaugote pėdsaką. (Spaudziate Meniu->Tracks->Save->Yes)

Sekančiam laukui vėl pakartojate procedūrą nuo antro punkto.

Kaip tvarkingai nukrauti? rekomenduoju (garminui) naudoti programą mapsource, turetumėt turėt iš komplekto, kuris buvo perkant GPS, jei neturit galit parsisiūsti paspaudę čia. Dar reikės kabelio prijugti GPS prie kompiuterio, tai pat reikės instaliuoti programinę įrangą(tvarkykles) iš GPSo komplekte esančio kompakto. Jei jo neturite, būtinas USB tvarkykles rasite čia. O toliau(arba jeigu viską turite) viskas paprasta:

1. Paleidžiate mapsource programą.

2. Prijungiate ĮJUNGTĄ GPS'ą prie kompiuterio laidu.

3. Mapsource programoje pasirenkate Transfer... -> Receive from device. Atsiradusioje lentelėje pažymite Tracks ir Waypoints ir spaudžiate mygtuką Receive.

4. Einate į File->Save as... ir išsaugote viską prasmingu vardu Jums žinomoje vietoje savo kompiuteryje.

Kad sutvarkyti duomenis užtenka šito vieno failo. Apdorojama programa, galinčia eksportuoti duomenis į deklaravimo sistemos suprantamą formatą, pvz. GPS Utility.

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

nežinau koks būtu jausmas nuo paprastos antenos perėjus prie rimtos, bet po didžiosios pabandžius mažają, pirmas įspūdis tai užknisa laukt kol susigaudo palydovus, ant kiek su didžiaja greičiau viskas vyksta, pajungus mažają imi abejot ar nesugedo kas ko taip ilgai palydovų nesusiskaičiuoja :)

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

nežinau koks būtu jausmas nuo paprastos antenos perėjus prie rimtos, bet po didžiosios pabandžius mažają, pirmas įspūdis tai užknisa laukt kol susigaudo palydovus, ant kiek su didžiaja greičiau viskas vyksta, pajungus mažają imi abejot ar nesugedo kas ko taip ilgai palydovų nesusiskaičiuoja :)

nu ne ...bandėm yr rimtą -bliūdą" ....pakolkas viskas ok :eusa-think:

Nuoroda į komentarą
Dalintis kituose puslapiuose

Sukurkite paskyrą arba prisijunkite

Rašyti gali tik prisijungę nariai

Sukurti paskyrą

Užsiregistruokite, tai užtruks tik akimirką!

Registruotis

Prisijungti

Jau turi paskyrą? Prisijunk!

Prisijungti


×
×
  • Create New...